Jump to content

Pussing


MrControl

Recommended Posts

Har nå kjøpt mitt første våpen, som ble en bushmaster og tenkte jeg skulle pusse litt nå for første gang og kunne gjerne fått en kjapp instruks fra guttaboys her som er drevne..

kjøpte ett sett med masse forskjellig stash..

 

hvordan går jeg frem?

 

vet at dette er harry spm nr 1 sikkert, men bedre å spørre tenkte jeg

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også vite litt om dette. Har kun pusset hagler tidligere, og det har blitt tatt med en klype salt. :lol: Men nå er rifle bestillt og ønsker å ta godt vare på denne. Har bestillt med dette pussesettet: http://secure.armorholdings.com/kleen-bore/product378.html

 

Er det noe jeg trenger utenom dette?

-Mantelfjerner?

-Pussepropper?

Trenger nokk også stokkolje.

Men hvilke merker anbefaler guruene her?

Link to comment
Share on other sites

Hel pussestokk med trinse, i et matriale som ikke sliter på løpet eks Parker Hale.

Mantel fjerner, Robla Solo og/eller Forester skum.

Har klart meg med pusse filler og tørkepapir(ikke husholdnings typen).

Stokkolje, uff her er det mange som virker, men de er ofte tynne/mye løsemiddel lite olje. Er stokken veldig tørr kan man starte med kokt linolje tynnet med renset parafin, til stokken er nær mettet så gjøre finnishen med noe mere på kostetet preparater.

Link to comment
Share on other sites

Har bestillt med dette pussesettet: http://secure.armorholdings.com/kleen-bore/product378.html

Er det noe jeg trenger utenom dette?

 

En god solvent er ikke dumt.

 

Du har to ting å tenke på, kruttslam og mantel. Til kruttslam kan du bruke olje, men en skikkelig kruttsolvent ala Hoppes No9 eller Ed's Red er bedre. Du må også ta mantelbelegg for best resultat. En kombisolvent som feks Hoppes BR fungerer greit nok, men det beste er likevel å bruke egne midler for hver jobb. Gode mantelløsere er bl.a. Robla Solo og Fulmens Greenbore (linken over).

Link to comment
Share on other sites

ikke bruk så vanskelige ord.. jeg har også et slikt sett som han fyren her over la ut + en spray og en annen flaske jeg ikke helt vet hva er..

når jeg pusset isted så tok jeg olje på et slik tøy greie som følger med settet og tok inn og ut av løpet 5-6 ganger..

den børsten bruker man vel ikke så ofte?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...