Jump to content

Remington 870 supermag


XMagnumX

Recommended Posts

Dette er sikkert noe som er myyye diskutert her på forumet så om admin legger sammen tråden eller noen legger ut link er det veldig kult det også :)

 

Skal skaffe meg en Remington 870 supermagnum og lurer da selfølgelig på om flere her har noe dem vil si om denne hagla?

pluss og minus osv..trykktesting osv. ( fant overaskende lite data på nett)

 

Og ja.. blir en supermagnum kun for å skyte noen skikkelige salver for morroskyld til tider :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har en slik og er veldig fornøyd. Eneste er at den var sykt stør i mekanismen til å begynne med! Måtte pumpe endel hundre ganger med rå makt før den begynte å veksle noenlunde ok. Har blitt mye bedre etterhvert men den fungerer best med litt hardhendt behandling :wink: Tåler alt av trykk! Mythbusters sveiste jo en stålaksling i enden på løpet før de fikk skikkelig bul på løpet :lol: Det finnes en bakdel til forresten, en mye verre en. Men vet ikke om det er spesielt for 870 eller alle pumper, nemlig sikringen! Det er kun sikring på avtrekkeren så det bør man ha litt i bakhodet. Men alt i alt - hvor ofte hører du noen angrer på kjøp av 870? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har hatt min i 5 år no, et bruksjern som kan brukes til alt. 12/89 er gøy å skyte med det :) Du kommer ikkje til å angre.

Er ganske mye klarking i pump'en da. litt irriterende til tider. Har skutt mange mange 1000 skudd. Å den er god for mange mange 1000 til :mrgreen:

 

Ray

Link to comment
Share on other sites

Denne hagla kan vel modifiseres ganske heftig? ser på Amerikanske videoer på youtube.. lurer ikke på hva som er lovlig i Norge.. men noe slikt kunne kansje vært aktuelt på privat skytebane?

hysj hysj^^

Tenker på pistolgrep, magasinforlengelse, sikter, lommelykt osv :D

Link to comment
Share on other sites

Denne hagla kan vel modifiseres ganske heftig? ser på Amerikanske videoer på youtube.. lurer ikke på hva som er lovlig i Norge.. men noe slikt kunne kansje vært aktuelt på privat skytebane?

hysj hysj^^

Tenker på pistolgrep, magasinforlengelse, sikter, lommelykt osv :D

 

Det meste er lov, bare ikke foldekolbe eller kolber som kan tas av slik at det bare er pistolgrepet som står igjen.

Ps. om noe skal være hysj hysj så er det sikkert best å ikke informere om det på et offentlig forum... :wink:

Link to comment
Share on other sites

hehehe ser den.. vel ingenting er gjort og er vel mest tanken på mulighetene med denne hagla som er gøy :wink:

 

12/89 ja.. er jo litt stilig med ei hagle som kan banke vettet av deg eller få deg til å våkne skikkelig om morgenen om ønskelig :D

 

men spøk til side.. jeg tenker selvfølgelig hovedsakelig jakt og tror denne vil funke greit til årets jakt på storfugl og rådyr.

høres ut som ei grei hagle til billig penge så jeg går for denne 8)

Link to comment
Share on other sites

er selv ute og skal kjøpe en 870 men for meg er kun det aller beste godt nok

og magnum express er ikke den beste hagla der ute personelig skal jeg kjøpe meg en 870P (Police) du kan ta deg en tur innom her

http://www.remingtonle.com der kan du gå innom hagler og finne det du leter etter 8) police haglene er bygget på en anderledes måte enn sivile hagle modellene dette er for og sikre seg at disse skal funke hvergang dem brukes

jeg legger til Remingtons egen liste om hva som er forskjellen på P og express

 

• 870 Police shotguns go thru a special 23 station check list – ranging from visual inspection, functional testing, test firing, and final inspection.

 

• All Police shotguns are assembled in a “special build area” at the plant in Ilion, NY. This section is secured and serves only to build LE and Military shotguns, with the same factory personnel working at that assignment each shift.

 

• All parts that enter the “special build area” are visually inspected by hand to ensure top quality and functionality.

 

• Due to heavy recoil in buck and slug loads, all 870 Police guns have a longer magazine spring which ensures positive feed and function.

 

• A heavier sear spring is used to generate a reliable, positive trigger pull between 5 and 8 lbs.

 

• A heavier carrier dog spring is used to ensure when the carrier elevates the shell, it will be held there until the bolt can push it into the chamber. This ensures positive feeding when using heavier payload rounds.

 

• Police shotguns do not have an ISS (Integrated Safety System) which is a locking mechanism on the safety of commercial shotguns. This type of locking mechanism can cause delay to an officer who needs the weapon but does not have the appropriate key. LE shotguns have the standard, proven, cross bolt safety.

 

• The fore-end on the Express model is longer and not compatible with many police shotgun vehicle racks.

 

• The Police shotguns utilize the heavy duty SPEEDFEED Stocks and Fore-ends.

 

• The Express model will not allow for the addition of an extension tube without physical modification to the tube and barrel, which can nullify the warranty.

 

• The Express model has a BEAD BLAST BLUE finish while the Police models utilize either High Luster bluing or Parkerization.

 

• The Express model utilizes a synthetic trigger housing while the Police models use a compressed metal housing.

 

• The Police shotgun barrel is locked down with a “ball detent” system in conjunction with the magazine cap vs. a lesser grade “synthetic magazine spring retainer” lock down as used on the Express system.

 

• The receivers used in Police guns are “vibra honed” to smooth out rough finishes and remove burrs before parkerization or bluing.

 

• Police shotguns use machined ejectors and extractors, as opposed to powdered metal cast which are utilized on the Express models.

Link to comment
Share on other sites

Har en 870 supermag og en mossberg 500 a. Må si at jeg i dag kun bruker mossberg'en.

Mossbergen føles bedre å bruke og har sikringen på "riktig" plass. Remingtonhaglen virker for meg noe uraffinert, rett og slett grov finish.. Var jeg deg ville jeg sett en Mossberg http://www.sportsvapen.no/ har en fin en.

Hvis du fremdeles vil ha en supermag, kan du få kjøpe min :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg har selv en 870 supermag, men da jeg skyter med eley lerduepatroner må jeg bruke rå makt for og få ut hylsa og det virker som om ikke kloa får ordentelig tak i hylse halsen så hylsa blir sittende igjen i kammeret. har ikke det problemet med steel max patroner, noen som veit hva jeg kan gjøre for og bli kvitt problemet? :)

veldig irriterende når man driver med trickshooting og ikke får løsna 2 skudde pga patronkiling eller no slik :evil:

Link to comment
Share on other sites

Denne hagla kan vel modifiseres ganske heftig? ser på Amerikanske videoer på youtube.. lurer ikke på hva som er lovlig i Norge.. men noe slikt kunne kansje vært aktuelt på privat skytebane?

hysj hysj^^

Tenker på pistolgrep, magasinforlengelse, sikter, lommelykt osv :D

 

Ingen ting av dette er ulovlig. Det eneste du må ha er statisk kolbe (Justérbar er lov). Og så må du plombere magasinet for jakt, slik at du kun kan ha to skudd i hagla av gangen. Og selvsagt ikke avsagd. Resten er ganske fritt fram. Hvis ikke jeg har glemt noe :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv Super Mag Express og har sjeldent hatt problemer med pumpinga. Har foreløpig bare brukt Eley lerduepatroner, men har opplevd et par ganger at jeg måtte ta i litt ekstra. Men ellers funker den perfekt! Absolutt å anbefale. Solide greier det der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...