Jump to content

Lisensjakt på ulv i Hedmark


nybegynner

Recommended Posts

Hvis det er 4 valper som overlever i 3 kull 12 stk. Hvorfor ikke jakte på noen av disse.

 

Skal ulvesonen produsere ulv så vi kan jakte på disse utenfor sonen. Var det det som var meningen???? :cry:

 

Er f..n ikke rart folk ordner opp i dette selv. :evil:

 

Vi har nådd målet men hva var betingelsene etter dette???

 

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

Blir bare forbanna av dette :twisted:

 

Her sitter vi på østsiden av Glomma med flokker rundt husvegga, mens sutrepavene på vestsida har streifdyr og skal få all jakta.

Dra til helvete hele rovviltnemda, er min klare mening :twisted::twisted:

Gi deg Eirik, hva har du gjort for at vi ikke skulle ha denne f :evil::evil: i det hele tatt, eller rettere sagt så har du vel bidratt mere enn de fleste til at vi skal ha disse :?:

Vi har bare sett begynnelsen og det som er ille er at dette ikke vil bli "ris til egen bak", men ris også til de som ikke vil ha ulv.

Bor du i en ulvesone må du bare godta at du skal være en "rugekasse" til områdene utenfor ulvesonen. Rovdyrsonene ble nettopp opprettet for at ulvene skulle ha tilhold innenfor disse og ikke utenfor.

Så slutt å sutre :lol:

Link to comment
Share on other sites

Gi deg Eirik, hva har du gjort for at vi ikke skulle ha denne f :evil::evil: i det hele tatt, eller rettere sagt så har du vel bidratt mere enn de fleste til at vi skal ha disse :?:

 

Ulv skal vi ha, og åpnes det for en begrenset jakt, er ikke jeg imot det. Tvert om, jeg har lisens og er klar som et egg.

 

Men skal det jages, så må jakta settes inn der det finns ulv nok å jage på, og ikke rundt om der det finns enkeltdyr. Det er disse som skal utgjøre en framtidig bestand rundt om i landet :lol:

Blir ikke kvitt den sona om dyr aldri får etablere seg utenfor.

 

Jeg har det fint her jeg bor i sauefrie områder, og vil ikke bo noen andre steder :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

er greit det at bestandsmålet er 3 ynglinger,men er vi så sikkre på at det ikke er flere pr i dag? er ikke så sikker på at det blir bare østsiden av glomma som får store problemer med ulven,og si at en er gla at det ikke er sau at i skogen er da ei mening vær enkelt måtte ha,jeg vil heller ha beitedyr og beholde jakta mi og ikke minst kunne jakte med bikkje uten og ofre bikkja,det er min mening. det at vi på død og liv skal ha ulv i norge er da egentlig bare tull,russland har stor bestand av ulv og har vanvittige store arealer en det vi har i store deler av norge slik det er i dag.her er det og snakk om store tap for dem som driver primærnæringer rund om i norge,det er heller ikke bare og finne på et annet nærings grundlag som enkelte måtte mene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...