Jump to content

Revolver Taurus 694 / 357 Magnum 6 "


espenhm

Recommended Posts

Har hatt en rossi i 38 og har klådd en del på taurus'er.

 

Ville lett styrt unna, innmaten i disse revolverene er laget av knekkebrød. :(

Ville kjøpt Smith & Wesson eller et annet merke av kvalitet.

 

Om prisen er virkelig god, og man er villig til å tape pengene kan man sikkert kjøpe Taurus og Rossi også.

Jeg leverte Rossien min til spiker, og fikk en Glock i 10mm Auto i bytte, har ikke angret et sekund.

Link to comment
Share on other sites

Når man starter - ser man liksom ikke nytten av (vet ikke sitt beste :wink: ) å kjøpe noe "dyrt" - og tror gjerne at man skal få noe som er like bra - til en lavere pris.

 

Det kan man kanskje få.

 

Som mange andre - har også jeg forsøkt å "gjort ting billigere" :roll: - og det har blitt dyrt :? .

 

Jeg har bekostet div. børsemakerjobber på slike våpen - og har aldri blitt fornøyd - og har måttet "gi de bort" -for å bli kvitt de.

 

Bla. med et kjøp av en Taurus i 357 Mag.

Ikke gikk den godt - og tønnen hadde slingringsmonn - så det holdt :)

Avtrekket ble levelig - men ikke til å leve med :)

 

Men - det er noen år siden - så mulig at den er blitt bedre.

Link to comment
Share on other sites

Vel et av de få vanlige håndvåpen jeg ikke har eid er en Taurus (og Gud forby Rossi) Har hatt en Taurus 22 i klubben, men den kom nok ikke til knea på det den etterligner. Også vært borti noen mod 85er og sammenligningen med S&W sin tilsvarende er bare med på å gjøre mod 36 "høy på pæra" Nå er dette våpen fra -80 tallet, så kvaliteten kan nok ha bedrett seg, men jeg hadde ikke tatt sjansen :D

Link to comment
Share on other sites

Har såvidt håndtert noen nyere tauruser, og de har faktisk sett ut til å være ganske brukbart satt sammen.

 

De eldre taurusene jeg har skutt med og håndtert har vært syke på ett eller annet vis alle sammen, timing, entringskon, avtrekk, det har alltid vært noe som ikke er bra.

Hjalp en kompis med å rydde opp i timingen på en eldre taurus .38 snub, og det gikk tilslutt, med bruk av diverse juksetriks i tillegg til de anerkjente...

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg har hatt en taurus 85 snubb 38 speaial fungerte feilfritt. 22 lr revolver fungert feilfritt,de er solgt har revolver 669 357 magnum. har en 44 mag taurus alle har fungert perfekt,jeg vet ikke om det har noe med vedlikeholdet,pleier å spraie mekanismen med olje en gang i mellom det blir fort mye skitt i mekanismen.

Hilsen Arne :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Løfter en gammel tråd - skal titte på en Taurus i 357 Magnum - aner ikke hvor gammel den er enda - men får den ganske rimelig (en tusenlapp), vil den være "morsom nok" til at jeg kan skyte litt på noe stål og papp, ikke for å konkurrere, men for å tilfredsstille rekyl-suget?

 

Noe spesielt jeg må se etter mtp slitasje, begynnelse på brudd i ramme, osv? Slark i tønne, avtrekker sideveis og frem/tilbake,el.lign?

 

Joakim.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...