Jump to content

Trolig enda en ulv på sørlandet..


nybegynner

Recommended Posts

Ja, 'skabbulv' er suverent :twisted:

Flott holdning til et flott dyr! :evil:

Lovlig ulvejakt er jeg ikke i mot, men denne hat-holdningen til rovdyr synes jeg ikke hører hjemme hos seriøse skyttere og jegere.

 

Siden vi er så griseheldig, og lever i et demokrati, kan du mene hva du vil om meg :D . Og jeg kan si at jeg ønsker ulvepakket dit pepper'n gror, og hvis skabben ordner det, så HURRA!!

Link to comment
Share on other sites

Flott dyr til å ha i inngjerding. Kjør dritten på finnskogen å la den smitte resten. :x

 

Den ulvepolitikken som er i dag er bare en vits. Åpner for jakt på ulv uten for sonen. Å lar dem som må ta imot bare mer å mer av f..nsapet, sitte å se på. Her blir det laget regler etter vært som det skrider fram. Ulven uten for sonen burde vært skutt for lenge siden.

 

Det blir holdt tilbake opplysninger om ynglinger med russer gener til året etter osv.

 

Rapport for 2010 med ? for Rotna flokken med tilstøttende flokker fra Sverige.

 

Det finnes bedre eventyr en dette. Fy f..n.

Link to comment
Share on other sites

Den rovdyr politikken som er herover er ikke et eventyr , det er et mareritt Brødrene Grimm ikke kunne tenkt på i sine verste mareritt, kan minne mer om Bram Stoker Dracula angst feber som har tømt bygdene for livsglede .

 

Håper bare det ikke skjer her sørpå også.

Link to comment
Share on other sites

Alle dyr er flotte, all natur er flott, men det er ikke vi mennesker som ødelegger den med politikk og walt disney- syndrom.

 

Du er hjertelig velkommen til en weekend her på Finnskogen. Jeg har ei lita fin hytte midt i kynnareviret du kan få låne gratis. Ta med ski for det er 80 cm med snø enkelte steder, noe som gjør at de stort sett bare løper på vei. Her kan du få utløp for fantasiene dine om at ulv er herlig i naturen. Ulv er greit i litt mindre mengder, men når det kommer 9-11 stk løpende blir trivselsfaktoren kraftig svekket.

Gleden av skituren med barna i skogen er helt forsvunnet, harabikkja står bak huset ubrukt og elgstammen reduseres alt for fort. Vi opplever nå at lange tradisjoner der skog og utmark har vært sentrale, forsvinner pga en stadig økende ulvestamme.

Link to comment
Share on other sites

men det er ikke vi mennesker som ødelegger den med politikk og walt disney- syndrom.
:shock: Hvem er det da :?:

 

:oops: skikkelig dårlig formulert: "...men det er ikke vi ...", mente: ....men er det ikke vi... :oops::oops:

Alle dyr er flotte, all natur er flott, men det er ikke vi mennesker som ødelegger den med politikk og walt disney- syndrom.

 

Du er hjertelig velkommen til en weekend her på Finnskogen. Jeg har ei lita fin hytte midt i kynnareviret du kan få låne gratis. Ta med ski for det er 80 cm med snø enkelte steder, noe som gjør at de stort sett bare løper på vei. Her kan du få utløp for fantasiene dine om at ulv er herlig i naturen. Ulv er greit i litt mindre mengder, men når det kommer 9-11 stk løpende blir trivselsfaktoren kraftig svekket.

Gleden av skituren med barna i skogen er helt forsvunnet, harabikkja står bak huset ubrukt og elgstammen reduseres alt for fort. Vi opplever nå at lange tradisjoner der skog og utmark har vært sentrale, forsvinner pga en stadig økende ulvestamme.

 

 

Tusen takk for det, det hadde vært lærerikt. Hvis jeg får muligheten til å jakte på ulv, hadde tilbudet ditt vært enestående for å lære om den. Vil samtidig for å unngå misforståelser, understreke at jeg er ikke for ulv, men som du skriver, greit i mindre mengder, men den ulven vi har i norge er jo heller ikke av den opprinnelige ulvestammen. Minken ble også innført! Jeg vil gjerne jakte, men ikke det siste dyret av en rase her, med noen få unntak. Ulv er en av dem, det er tusenvis av dem der de kommer fra. Med respekt for natur mener jeg respekt for dyra, også ulv, men har ikke respekt for politikere, de har ordnet det slik at du betaler prisen. Det er i hovedsak de som skaper mitt rovdyrhat. Du har min dypeste sympati.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...