Jump to content

Jakt i samfunn


cowboy-gutten

Recommended Posts

Hei

 

Jeg satt å så på nyhetene her om dagen og plutselig kom det et innslag om Jerv:

 

Det måtte skytes ut litt jerv for at ikke sauer i nerheten skulle ta skade.......

De som jaktet jerven,påvegne av staten trur jeg, Hadde helikopter.

De jagde jerven rundt en stund å "lokaliserte" som det heter.

 

Hva er feil med det?

 

Er det lov å bruke motor drevet kjøretøy til slikt?

NEI! det er det erligtalt ikke

Men ikke en klage har jeg hørt på det der,

det er merkelig det. At ingen har kommentert det!

 

Ja har jeg feil i denne uttalelsen så svar !

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Drar opp denne da overskriften dekker det jeg er ute etter, om det er feil så regner jeg med dere modererer som ønskelig ;)

 

http://www.side3.no/article3206035.ece" target="_blank

 

Artikkelen er helt grei, så lenge jakten er utøvd i henhold til frednings- og vilt-forvaltningsbestemmelser og kjøttet brukes etc så synes jeg det er helt topp at landene i afrika får inntekter fra turisme, gudene vet de trenger det.

Sjekk derimot kommentarene under...om dette gjenspeiler gjennomsnittet av den oppvoksende generasjon så blir det rotfruktstuing til alle måltider fra 2050...

Husker for en del år siden (80-tallet, før internett...), da vi lo av amerikansk by-ungdom som ifølge undersøkelser da innbilte seg at hamburgere kom fra fabrikker.

Dette er Norge i dag, det er overhodet ikke latterlig, det er bare trist og reflekterer et uhyggelig naivt og fordummet syn på livets realiteter, om enn aldri så ubehagelige.

Tror jegerprøven og obligatorisk friluftsliv må inn i norske skoler igjen, gjerne som hoved-del av "fyfo", asap.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...