Jump to content

kapping av løp i kaliber 375 h&h


sakomania

Recommended Posts

hallo skal kappe løp og montere en a-tec maxim demper på en sako i 375 h&h.. er det noen som har erfaringer med hvor mye eller lite som kan kappes i forhold til hastighet og presisjon... på forhånd takk
Å kappe løpet trenger ikke å ha noe å si på presisjonen, men 375 brenner en del krutt så 51 cm mener jeg er kort nok. Jeg ville ha satset på en stål eller titan demper.
Link to comment
Share on other sites

Mitt 375 H&H er kappa noen ganger etter div demper bytter. Var sikkert 60 cm før, og måler nå 56 cm. Det går greitt, men har villet hatt det noe kortere nå tror jeg. Mmm?, vet ikke om jeg villet gått for en maxim demper(hvis det er alu demper) på den 375 H&H riflen din. På ei sånn rifle er det best med Titan eller stål demper. Har sjøl en Hausken standard Titan, som har fungert(foreløpig ihvertfall) uten problem.

Link to comment
Share on other sites

har brukt br-reflex tidligere på div rifler, er en solid og god demper som forøvrig er noe av det bedre på markedet tror jeg, men den er vel tung og klumpete i forhold til f.eks a tec.. maxim er jo en hybrid med blanding av stål og alu.. er ikke fått gjort noen grundige tester på den enda..

Link to comment
Share on other sites

Ja, disse BR Reflex demperene er solide, men tunge. Så på en sånn en + en finsk(husker ikke nevnet på den), men det var solide saker, og særlig den finske. Den så mer ut som en bolt en hadde dreid ut hull i. Den hadde du sikkert kunne ha kjørt over med en diger dumper uten å laga ei skrame i den engang :lol: . Valgte til slutt Hausken Titan jeg pga vekten. Jeg har til nå bare brukt Vith 150 krutt i mine 375 H&H ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...