Jump to content

På jakt etter nye "smellmaskiner"


TigerBlack

Recommended Posts

Så er 2011 på oss og etter ett 2010 med mye sykemeldinger og sjit er det på tide å komme seg i trening og ut på banene igjen .

 

 

Praktiskkurset skal taes så fort jeg får mulighet og dette "åpner" nye dører.

 

Såå her er hva jeg tenker på å se etter

 

40 S&W (Praktisk Standard):

 

Alternativ 1:

M&P40 pro. Denne kjenner jeg godt jeg har to M&P fra før som jeg er veldig godt fornøgd med. Og det er klart denne er veldig fristende.

 

Alternativ 2:

Glock 22 gen 4: Glock har jeg ikke fra før ,men kjenner denne godt etter førstegangstjenesten (G17). Da jeg skulle ha 9mm valgte jeg bort Glock pga at jeg fikk slidebite av disse. Jeg prøvde imidlertid en Gen 4 for litt siden og denne fikk jeg ikke slidebite av. Så dermed ble denne straks med attraktiv. En annen fordel med G-22 er at denne er lett ombyggbar til 9mm og 357Sig, + at det er ett tonn med ekstrautstyr og "pimp" muligheter for dette våpnet.

 

Alternativ 3:

Para 16-40 , jeg kjenner ikke denne, men har ikke noe 1911 fra før og denne er utrolig pen. Men hvordan den "passer" meg aner jeg ikke. Jeg regner denne litt som en outsider og den er definitivt i den øvre delen av prisskalaen. jeg har prøvd en SuperHawg og denne er bare helt gull. Så kvaliteten tviler jeg ikke ett øyeblikk på.

 

 

Felt Magnum 2:

Her er det også endel å velge i. jeg vurderer to kalibre oppimot hverandre, og naturligvis kunne jeg tenke meg begge av forsjellige årsaker. Jeg kommer uansett til å lade skudd selv. 44 magnum VS 460XVR

 

Alternativ 1:

44 magnum, S&W 629 6" vs Colt Anaconda

 

Denne er vel den som er mest aktuell, S&W er det mange som har og ikke uten grunn. Jeg for min del syntes også Colt Anaconda er ett utrolig pent våpen ulempen med denne er at det er en stund siden den har vært i produksjon og etter det jeg husker hadde Colt endel kvalitets issues.

 

Alternativ 2:

S&W 460 XVR (ikke kortløp utgave) denne har morrofaktoren. det faktum at den lett svelger 3 forsjellige kalibre er for min del også svært attraktivt. Ikke misforstå 44mag er også morro, og denne er mer praktisk i det at om en mot formodning skulle være tom for skudd er det enklere å finne 44mag i en butikk en 454casul/45 LC/460 magnum. Ulempen med 460 er at den er fryktelig svær og jeg ser litt på dette som en ulempe i konkurranse sammenhenger.

 

--Spesialfelt--

 

Fra store revolvere til små revolvere. disse har også sin sjarm og revolvere er generelt morro.

 

Her har jeg ingen som helst peiling, 38spc/357mag. Something. Snubnose er vel det som er mest aktuelt og jeg tenker litt i retning av S/W 360, 637 eller noe i den retning. Ser det er noen med sjult hammer og de er uaktuelle for min del.

 

Så.. jeg er ute etter bruker erfaringer. Ja jeg er klar over at jeg må ha våpen som passer meg og mine behov og det som ikke passer for den ene passer for den andre. Iallefall så hvis noen har noe positivt/negativt i sine erfaringer med det jeg har satt opp her så fyr løs.

Link to comment
Share on other sites

Til praktisk standard ville jeg valgt noe 1911 (slik som P16) om du skal skyte Major. Da blir magasin kapasitet rimelig viktig, og du vil skyte mot folk som får 17-18 skudd i våpna sine... (Personlig skyter jeg minor i standard...)

 

Magnum 2, styr unna 460 og sats pen en grei burkt smith /eller DA ruger) Med som mellomlangt løp

 

Spesial revolver, du an vurdere ruger sp101 (Det har jeg bygget min spes revolver på) men du gjør ikke mye galt med en J eller k/l Ramme snub fra S&W.

Link to comment
Share on other sites

Praktisk standard klassen. Kjøp en 2011, helst en SVI, den kan du høre er bedre (når du cykler sleiden). SVI'er brukt koster det samme som STI'er.

 

Har du ikke råd til SVI så finnes det jo STI, SPS har fått dealer i kristiansand PVAS.no (personlig hadde jeg ikke kjøpt sps før jeg hadde sett at den funka 200 % over tid).

Link to comment
Share on other sites

@tink

 

SPS var jo dritlækker ,men fra 18K er den L A N G T over mitt prisnivå i første omgang. en Para 16-40 er også i utgangspungtet over mitt prisnivå ,men den er ikke uoverkommelig over. I min verden er de 5000 + kronene ganske avgjørende iallefall intill jeg får en kraftig lønnsøkning :P

Link to comment
Share on other sites

Ligger en ferdigbygget P-16 på finn.no, fornuftig pris.

 

Para/SVI/STI/BUL M-5, høykapasitets 1911 generelt, sålenge pistolen passer skytteren, fungerer godt, og er noenlunde presis, er det ikke pistolen som avgjør hvor på lista skytteren havner.

 

Vær klar over at 1911 i .40 betyr hjemmelading, mange pistoler virker dårlig med fabrikkammo.

Link to comment
Share on other sites

Ligger en ferdigbygget P-16 på finn.no, fornuftig pris.

 

Para/SVI/STI/BUL M-5, høykapasitets 1911 generelt, sålenge pistolen passer skytteren, fungerer godt, og er noenlunde presis, er det ikke pistolen som avgjør hvor på lista skytteren havner.

 

Vær klar over at 1911 i .40 betyr hjemmelading, mange pistoler virker dårlig med fabrikkammo.

 

 

Hjemmelading blir det uansprett. Pro1000 pressa mi kommer virkelig til å få kjørt seg :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...