Jump to content

Ikke helt fornøyd med presisjonen .38 wc


Gunman76

Recommended Posts

Testet litt ammo her om dagen, har kjøpt 1000 stk 148gr wc fra berrys (de "mantlede") ladet opp med 2,7 gr med n310, samlingen var ikke så veldig god, ville kun holdt 9'eren på duellskiva på det værste.

 

Våpenet er en 686 6", testet med støtte i benk samt rødpunktsikte. Til info så testet jeg også noe fabrikkammo samt noe hjemmeladd .357 begge disse samlet godt nok til å holde 10'eren på presisjonsskiva så testmetoden min er god nok til mitt bruk, men som sagt så synes jeg de wadcutterne spredte altfor mye.

 

Er det noen av dere som har erfaring med denne barrys kulen og har noen erfaringer om den liker seg best ladd hardt eller svakt?

 

Skal lade noen nye hvert øyeblikk så det kunne vært greit å vite om jeg bør gå noe opp eller ned i kruttmengde....

Link to comment
Share on other sites

Den ladningen du startet med på 2,7 grain N310 er beregnet på BLY wadcuttere med tynne skjørt. Kulen din har alt annet enn tynne skjørt, og dermed trenger den mer fart for å slå ut i bommene.

Det å gå ned på ladningen tviler jeg på hjelper, gå heller opp til 3,0.

Jeg er forøvrig helt enig med El Gringo i at N310 ikke er kruttet for lette .38 ladninger. Fyllningsgraden er alt for liten til at det er mulig å få til noe gjamt.

N320 er noe bedre, og N32C fyller mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...