Jump to content

1911 cal .22?


munin

Recommended Posts

Hallo.

relativt fersk skytter her som nettopp har kjøpt sin første revolver, type 686.

Jeg er inneforstått med at jeg absolutt bør ha en .22 til trening og konkurransebruk.

men jeg vet ikke om jeg har lyst på en slik fæl ergonomisk italiener som kun fungerer i romtemperatur mellom klokken 17.00 og 19.30.

har ingen planer om å hevde meg spesielt i noen konkurranser, vil ha en .22 jeg trives med, og som fungerer.

jeg har og fått et snev av 1911-syka, og lurer på om disse to kan kombineres på en prisgunstig måte?

takk. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at det finnes 1911 modeller med 22lr konverteringssett.

 

Ser på nettsiden av Sandnes Arms har en brukt CZ75B i 9mm og med konverteringssett til 22lr til en grei pris (under 6000,-)

http://www.mamut.net/nettbutikksandnesarms/newsdet7.htm nesten nederst på siden

Dette er ikke en 1911 men.........

 

Du finner også en del info på google.no søk på feks 1911 22.lr

Link to comment
Share on other sites

men jeg vet ikke om jeg har lyst på en slik fæl ergonomisk italiener som kun fungerer i romtemperatur mellom klokken 17.00 og 19.30.

Vel min erfaring med flere originale Colt sett og to Marvell match sett, tilsier vel at disse er vel så tempramentsfulle som italienerne. De aller fleste 22 pistoler har med en, eller flere typer ammo problem, ved lave temperaturer.

Link to comment
Share on other sites

Du har jo alltids GSG og GSG Tactical;

 

http://www.websitefolder.net/pedersensV ... PageID=162

gsg1911%2Dblack%2Ejpg

 

http://www.websitefolder.net/pedersensV ... PageID=162

gsg1911%2Dtactical%2Ejpg

 

Har ikke testet disse selv, og personlig ville jeg heller brukt ca like mye penger på en Browning Buck mark URX STD. Den har jeg selv kjøpt, og jeg er storfornøyd!

 

Buck-Mark-Standard-URX-MID-051407-m.jpg

 

Vil du ha en 1911 legger du heller litt ekstra penger i det og kjøper det i et bedre egnet kaliber (9mm eller større)

 

my two cents :)

Link to comment
Share on other sites

Det som er helt sikkert - er at du kan ha fine treningskvelder med annet enn "Hulken-pregede" .22`er.

 

Jeg har bla. hatt flere ombyggingssett til mine 1911`er, og bare for å ta mitt siste først (Marvel) :) : Presisjonen er ypperlig. Og får trent samme avtrekk/grep.

 

"De aller fleste 22 pistoler har med en, eller flere typer ammo problem, ved lave temperaturer"

 

Bank i bordet :D

 

Hittil har den vært upåklanderlig - både inne og ute - sommer og vinter :)

Link to comment
Share on other sites

har en slags langsiktig plan om å anskaffe meg en mere konkurransepreget .22 i løpet av et par-tre år når jeg kansje har fått prøve litt forskjellige og vet mere hva jeg vil ha, så i mellomtiden tenkte jeg på en rimelig .22 jeg kan blåse av noen tusen skudd med.

samtidig lurer jeg litt på om jeg er en 1911-mann, derfor syntes jeg det var greit om jeg fikk prøvd det i samme slengen.

regner med jeg får en viss følelse på om jeg liker 1911-modellen enda en .22 ikke er noe erstatning for .45 eller 9mm.

 

noen som har erfaring med Chiappa 1911/22? fant den veldig rimelig over there, så regner med det kansje er et rimelig alt.?

finnes det norsk importør? hvis ikke, kan jeg se til danmark eller sverige?

Link to comment
Share on other sites

Scandinavian Arms i Sverige har nylig annonsert at de ønsker å selge Chiappa i Norge:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25833457

 

se der ja. takk. var dog en noe annen pris enn jeg hadde håpet på.. var $300 i statene, hadde håpa på rundt 3000kr.

forteller kansje mest om min uvitenhet. er dette fortsatt et av de rimeligste alternaltivene for en 1911 .22?

ser den får endel skryt for presisjon. likte litt at det var fast pipe på den, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Ja, den er vel sammens med GSG blandt de rimeligste 1911/.22. Kimber er noe dyrere, med du kan jo ringe Jaktdepotet og spørre - tror de har på lager. Kimber 1911 i .22 har jeg lest mye bra om på forum i USA i alle fall. Det er jo bare å søke den opp på 1911forum, thehighroad eller lignende. Her er den i alle fall: http://www.kimberamerica.com/products/pistols/rimfire/

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 1911 Kimber .22 og er meget fornøyd med denne for det den er.

Det er ikke noen baneracer for å si det slik, men funksjonerer greit så lenge man holder den sånn rimelig rein og gir den OK ammo (ja, standard CCI går greit).

Har man regulær 1911 er den ypperlig som treningsvåpen, lett vekt og fast pipe gir mer rekylfølelse og magholdere, hylster etc passer om hverandre fra femogførren.

Om noen ønsker å prøve den og bor sørpå så er det bare å sende en PM så kan jeg drasse den med på nærmeste stevne til våren ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...