Jump to content

Tin Star Juleglede


firefire

Recommended Posts

2qbht8w.jpg

Hei kammervenner. Fikk endelig ladet opp noen .44sp patroner med VV Tin Star. Ladningen er 0,40gm og kulen er Lee`s 240gr. SWC. Bildet viser en 36 skudds "samling" skutt doubleaction på ca. 15 meters hold. Denne ladningen fyller hylsa rett opp under kulen, intet tomrom. Det gjorde godt for kropp og sjel, men det ble litt kaldt etter hvert. For kaldt til å drive med chronographering. Rekylen i våpenet var kjapp og fin. Hylsene lot seg lett støte ut. Får prøve å skyte skikkelige samlinger senere med litt forskjellige kruttvekter når varmen kommer. Var heller ingen kruttrester igjen i løp eller tønne. Lovende. Artig på en 2. juledag. :D

Link to comment
Share on other sites

Sitter akkurat å vurdere å kjøpe meg en beholder med N32C selv.

I ”baby Kimber’n” så får jeg ganske mye rester fra uforbrent krutt hvis jeg bruker tregere krutt en N310, sannsynligvis pga det korte 3” løpet. Samtidig syntes jeg rekylen med N310 kruttet blir litt for ”snappet”. Jeg har prøvd med tregere krutt, og da føles rekylen mye lettere/bedre ved raske skiveforflytninger, men da kommer problemet med ”popcorn” igjen.

 

Mao hvis N32C holder hva det lover så burde det være perfekt til den stutte Kimber’n hvis det både har lavere brennhastighet en 310, og gir mindre kruttrester.

 

Hm, det er to ting på en gang det, kanskje vært å prøve? :?

Link to comment
Share on other sites

Hei. Revolveren er en S&W mod. 24. Den kjøpte jeg ca. 1984, da ble den levert med 6,5" løp. Kjøpte ett Douglas Bull Barrel løp, da ble revolveren seende ut som den gjør i dag. Bruker den på rev. felt og masse til rekreasjonsskyting. Har "bobbet" hanen, og med avtrekksstopp i avtrekkeren, fungerer den kun på DA. Ingen problem under kontroll av avtrekksvekten på stevner :D .

Link to comment
Share on other sites

Hei. Har lada mykje i .44sp, men dette er første gang med Tin Star. Ladevekta er 0,40gram, tilsvarende 6,2 grain. Da jeg kjøpte ladeutstyr, kjøpte jeg RCBS med GRAM. Og slik har det vært i alle år. Ellers går kulevekter og annet i grain og tommer. Kulene mine veier ca. 225 grain. VV har maks ladning 6,3 grain med en 248grains kule. Disse skal da ha ca. 837f/sek. Var for kaldt til å måle hastighet 2. juledag. Men kommer til å gjøre det senere. Ingen tegn til høyt trykk.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...