Jump to content

Remington Model 700 SPS - 308 WIN !


revjeger

Recommended Posts

hallo :) driver å skal kjøpe meg rifle,bestemte meg egentlig for 6.5x55. men så tittet jeg litt på 308, og det virker som et mer kaliber for meg.men skal prøve å komme til saken her nå...

 

 

driver å ser litt på denne her ? Remington Model 700 SPS

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=720

 

 

er det noen her på kammeret.no. som er eier av enn sånn ? har dere noe å si om den. negativt og positivt ?

 

var kjempe bilig for en Remington, syntes jeg da :P

 

neste som jeg syntes er litt dumt er at magasinet sitter inn i børs da, er ikke noe løst magasin. men søkt litt her på kammeret i stad, og fant noen linker om løse magasin, som du fikk kjøpt :):D så blir nok gjort det. hvis det blir en Remington Model 700 SPS..

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har en Rem.Tac SPS i 308 og den er jeg storfornøyd med, Men husk at Remington er masseprodusert så det er ett og annet tulleekseplar finnes der ute.

 

På SPS sitter ofte en veldig myk stokk (Huge" og jeg definerer det som en loff,men noen liker dem.

 

Rifla mi med Jaktmatch samler på 18mm på 100m og 6-7cm på 500m. Kan sikkert gjøres litt bedre med egenpressa, men det har jeg ikke gjort enda.

 

Fordelen med Tac. modelle er at løpet er 22mm tykt og 20" langt så det er stivt og konstant.

 

Har ingen problemer med og ambefale Remington SPS modeller.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en rem 700 sps rustfri. Jeg er ikke fornøyd med presisjonen i denne, så langt.. Har ikke fått prøvd så mye forskjellig ammo enda, men det ser ut som om den er litt kresen. Får ofte to tette og en slenger i samlingene. Ellers synes jeg mekanismen osv virker bra, ok avtrekk.

 

Har bestilt ny stokk.

Link to comment
Share on other sites

 

Fordelen med Tac. modelle er at løpet er 22mm tykt og 20" langt så det er stivt og konstant.

 

 

Unnskyld at jeg spør, men hva er ett konstant løp? :?

 

Antar han mener "stabilt", eventuelt "konsekvent", altså likt fra skudd til skudd, at det påvirkes mindre av varme enn et lengre, tynnere løp.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en 700ADL i 308W i 25 år.

Har kjøpt noen våpen i tillegg til denne men aldri kommet dit at den er blitt byttet ut. Synt stokk, kortet løp. Nytt avtrekk, demper, skinne for lykt ++.

Stort sett byttet ut alt etterhvert.

 

Har en ombyggingspakke for magasin liggende hvis du er interessert.?? Aldri giddi å montere den. Kjøpte det for et par år siden. Rustfritt. Hengslet magasinbunn. Greit å ha men er blitt så vant til å "mate" ut ubrukte skudd at jeg ikke tenker mye over det.

 

Kun en ting som har irritert meg med Remington og det er manglende mulighet til å låse sluttstykket. Mistet mange patroner på denne måten. Men som sagt aldri bare fordeler.

 

nielsa

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...