Jump to content

Beretta S686 Silver Pigeon 12/76


hovland7

Recommended Posts

Har selv en i ultra light har aldri hatt problemer, i de 15 år jeg har hatt den.

Demonterte kolben på den etter 5 år for at rense og smøre, der var ikke anntydning til sot eller annet møkk der.

Det virker som alle pasninger og mekaniske dele på haglen, er produsert med veldig små toleranser. Det gjør at vedlikehold blir enklere og levetid på haglen øker. Skal du brukke den på støkkjakt er ultra light tingen. :D

Link to comment
Share on other sites

Har hatt denne i snart to år nå og kan ikke si meg annet enn storfornøyd. Er aktiv på leirduebanen på både trap og sti ca 3 ganger i uka og har brukt den til hovedsaklig rypejakt til nå, samt litt rådyr. Børsa er knallbra, så lenge den passer deg vel og merke. Anbefaler å kjøpe til Victory-choker, da de gir bedre skuddbilder, bruker disse også på jakt. Det eneste aberet jeg kan se, men som slett ikke er unikt for beretta, er at stokkene er laaaaangt ifra mettet med stokkolje. Derfor så har jeg satt den inn flere ganger med olje, flere ganger er bedre enn en gang med myye på. Demonterte den slik at jeg kom til på innsiden av kolbekappe og sidene på låsekassa osv. Eller er dette ikke noe å tenke på, en børse for generasjoner! Kvalitet så det holder ihvertfall! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Har en 686 E. Og bruker 1/4 i nederste løpet og 1/2 i øverste. Funker bra får min del. Bruker det stortsett hele sesongen, men mot seinhøsten når dem begynner og bli litt lettere på vingene kan jeg bytte til 3/4 og 1/2 eller 1/2 og 1/2. Jakter mest skogsfugl. Og bruker Rio patroner. Med de trangboringene gir dem veldig fint skuddbilde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...