Jump to content

38-175 RN


.30 Herrett

Recommended Posts

Lite å finne om denne kula rundtomkring på nettet. Sjekket både castboolit og specialty pistol. Fant noe for 357 herrett i tc loadbook eneste...

Skal kikke litt mer i forhold til andre kuler. Veier 190gr med gc og en blanding hjulv og kulefanger mix.

Men om noen har en gullladning/bukkeladning å komme med, er den hjertelig velkommen... :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det?

 

Med en enkel 6" Smith - får du da mer enn P+ - hvis du vil :wink:

 

Men jeg har fått litt betenkeligheter med 158 gr.

Ihvertfall Frontier`s.

 

Som Bromark - har jeg brukt denne - og har alltid hatt en faktor som har vært stabil på minst 20 over kravet.

 

På siste stevnet vi ble kronografert - hadde jeg sånn akkurat.

 

Det betyr at jeg vil finne en ladning med tyngre kule - som skal ha en stabil faktor på minst 30 over.

 

Og da blir det nok dessverre bly :?

 

Ikke for at bly er noe dårligere - men jeg har noe ammo i .38 som går temmelig likt med mine Frontier ladninger.

 

Og skifte mellom bly/helmantel - er jeg ikke så "giret" på.

Link to comment
Share on other sites

Shadob, jeg skifter ofte mellom mantel og bly. Da bytter jeg våpen :D

Nei, skifting i samme våpen har jeg generelt dårlig erfaring med, nesten uten untak slenger med første (minst) skuddet etter bytte. Desverre registrerer jeg dette også med forskjellige typer bly kuler, om enn som regel i mindre grad. Forskjellen fra .22 l.r. er faktisk ikke stor, eller skal vi si det er ganske likt 22 l.r.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...