Jump to content

Kan dette anbefales?


gunbug

Recommended Posts

Hei, Tenkte å kjøpe ett rimelig luftgevær til nevøen min til jul.(ca 10 år) er det noen som har peiling på om targon qb 15 fra toolsfarm er brukande, og om det er kvalitet?

Er ikkje ute etter noko fancy`e greie ,men ett heilt ok trenings gevær, til en rimelig penge. Startet sjølv min "kariere" med ett slavia 630 og det var heilt topp :P

mvh gunbug

Link to comment
Share on other sites

Tja. geværet du tenker på er billig, men fungerer sikkert greit.

Mange andre geværer koster mer uten å være veldig mye bedre, så sånn sett er det sikkert verdt det.

 

Allikevel, tenk igjennom om du ikke skal spandere litt mer, det er kjipt å være hindret av tungt dårlig avtrekk og middelmådig presisjon som nybegynner..

Geværet du selv begynte med, slavia 630, er et bedre gevær enn dette.

 

Det "beste" nybegynnergeværet er anatagelig weihrauch HW30s, men det koster 4-5ganger så mye..

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha vært borti noen av de billigste lufgeværene med ett helt håpløst tung og langt avtrekk og masse kryp, ville jeg ha styrt unna disse. Jeg valgte ett Gamo til sønnen min på 10 når han fikk lufgevær. Ene og alene fordi det var ett greit og rent avtrekk og at geværet var lett og håndterlig.

Jeg har vært borti foreldre som har kjøpt luftgevær med håpløse avtrekk, med det resultatet at interessen hos "avkommet" raskt avtar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...