Jump to content

Gjenging lyddemper Walther PPK .22


petrolhead

Recommended Posts

Har søknad inne hos politiet på en ppk og har reservert en pistol- lovely :mrgreen: :mrgreen:

 

PPK`en har jeg lengtet etter og sovet dårlig om natten siden jeg solgte min politimerkede .32 på nitti-tallet.

Ser fram til mange turer på banen med denne i .22 og skal selvsagt gjenge den for demper.

 

Hva er best; bestille ett nytt langt løp eller gå for en adapter? Hvem har slike adaptere? Har en A-tec demper som brukes til salongen som skal på pistolen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei. Har selv en Browning 1922 i 7.65, denne er dempet ved å gjenge løpet utvendig, borre opp bøssingen litegrann, og bruke adapter. Det er en god løsning, som ikke krever nytt løp.

 

Rekylfjær kan du sikkert få hos Wollf, eller en annen deleleverandør.

Winge er absolutt en god kilde til slikt.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Har selv en Browning 1922 i 7.65, denne er dempet ved å gjenge løpet utvendig, borre opp bøssingen litegrann, og bruke adapter. Det er en god løsning, som ikke krever nytt løp.

 

Rekylfjær kan du sikkert få hos Wollf, eller en annen deleleverandør.

Winge er absolutt en god kilde til slikt.

 

Ja, jeg har tenkt på dette, men vil pistolen være godkjent for spesialfelt programmet? Kjenner ikke så godt til de reglene.... :oops: Tenkte hvis den skal passe i en boks eller lignede.

Link to comment
Share on other sites

mulig du får fjærer på midway. Har selv hatt en PPK i kaliber 22lr og fikk satt inn ett lenger løp - funket veldig bra det, men skulle jeg gjort det igjen hadde jeg undersøkt muligheten for å lage en foring ala Walther P22. Da har du muligheten til å beholde den originale løpslengden og montere en gjengebeskytter når ikke du bruker adapteren.

 

demping er veldig bra med riktig demper vel og merke

Link to comment
Share on other sites

Løsningen med et adapter forlenger ikke våpenet, slik som et lengre løp vil gjøre. Om pris er et tema tipper jeg det er den rimeligste utveien. Men tenk på siktelinjen din.. Min demper dekker siktene, og da er mesteparten av poenget borte. Balansen i våpenet raseres totalt, og treffsikkerhet på noe avstand å snakke om kan du tegne..

 

Har en S&W 2213 i .22 hvor løpet ligger under rekylfjæra. Der i siktelinjen såpass høy at dempeen går under med god margin, og brukervennligheten er til forveksling lik hyggelig. Denne pistolen brukes omtrent ikke uten demper, i motsetning til Browningen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...