Jump to content

Kraftigste og beste patron som er ferdig rulla i .30-06


cederho

Recommended Posts

Hvem lager den kraftigste og beste patron som er ferdig rulla i .30-06 ? der må jo være en produsent som utnytter hylsevolumet i .30-06 kontra .308 eller :?:

 

:?::?::?:

Mener du å finne ut hvilke som leverer den tyngste kula med høyest hastighet (=høyest anslagsenergi)?

 

Det vil ev komme litt ann på mange parametre som også vil ligge i den enkeltes rifle, sånn som løpslengde, trang/rom pipe osv. Det er jo et makstrykk (Peak pressure) som er lovlig, og som setter rettningslinjene her.

Men jeg har fått med meg at Hornady har laget noe fantastisk ammo, som visstnok gir høy effekt. Husker ikke begrepet de bruker. 8)

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var deg, ville jeg heller prøvd å finne den mest presise patronen for ditt våpen, med ei kule som ekspanderer akkurat passelig for deg og din smak. .30-06 er et solid kaliber og dekker alt man kan skyte lovlig på norsk jord. Hvis du synes du trenger noe som er mere "bad" bør du heller vurdere å bytte til noe som er snda større og mer macho, som en av WinMag'ene, 9.3x62 eller noe slikt. Det er mye lurere enn å tyne noen få J ekstra ut av et velbalansert og velproporsjonert kaliber.

 

It ain't the size of the boat that counts, it's how you rock it :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...