Jump to content

Store/stygge inngangshol


nalleklorin

Recommended Posts

Kan nokon forklara meg årsaka til at inngangshola på dyra eg skyt har ein tendens til å bli stor og stygge?

Dei to siste åra har eg skote ca 10 dyr. Ein rein og resten hjort. På omlag halvparten av desse har inngangsholet vore 4-5 cm i diam og større enn utgangsholet :shock: . Dette er for meg ei gåte og eg lurer på om nokon har liknande opplevingar, eller kan forklare dette. Kvist ol. kan neppe vere forklaringa på så mange tilfeller. Dei fleste dyra har vore åringar og kalvar om det kan bety noko.

Rifla er Browning A-bolt 3006, med Lapua Mega 13g. Tenkte kanskje at kula kunne bety noko, men eg kjøpte eit par pakkar i fjor og tankte å skyte opp desse før eg skifta. Glupe forklaringa mottakast med takk!

Link to comment
Share on other sites

Mmm?, rart dette. Er jo noe galt med kula her. Enten så stabiliserer den ikke når den forlater løpet(at løpet er skadd eller utskutt), eller så går kula biter eller ekspanderer av for høy fart/trykk. Har du prøvd å skyte på blink med den, å sett åssen hulla i blinken ser ut der?. Å prøve div orskjellige amoer i riflen.

Link to comment
Share on other sites

Dette er mitt inngangshull på kalv i høst. Avstand ca 20 meter. 180 grains Oryx, .30-06.

 

IMG_2033.jpg

 

Skutt veldig skrått bakfra, kula endte opp fremst i bogen på den andre sida, så det er vel grunnen til at hullet ble som det ble... Det er bogen som henger der, halvveis avskjært, om noen ikke får dimensjonene til å stemme helt... :)

 

Hvilke avstander har du skutt på da? Mega er jo ei blaut kule, men 13 grains kule er jo ingen høyhastighetskule (kaliber 30-06?) og jo lengre avstand, jo mindre inngangshull burde det bli.

Link to comment
Share on other sites

Har selv filosofert mye over dette . Husker med gru den første lotten jeg hadde av oryx i 6,5 . Etter å ha skutt snart 300 dyr (klovvilt) vet jeg mindre en noen gang , det viktigste er nok at man finner dyret man har skutt . I det lange "løp" gir det minst kjøttødeleglse .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...