Jump to content

Finnes det syntetrifle i 22 hornet?


Sauer 6,5x55

Recommended Posts

Er av den klare oppfatning at ei rifle (helst) skal ha syntetstokk, men har ikke funnet noen ennå. Finnes det i det hele tatt?

 

Riflen skal brukes mest til rev og skadevilt, jeg vurderer mellom 22 hornet eller 17 hmr. Heller vel mest mot 22 hornet for øyeblikket, er det noen med erfaring med kaliberet som kan si noe om presisjon ut mot 200 meter?

Link to comment
Share on other sites

Ser fin ut den, men hadde i utgangspunktet sett for meg en boltrifle. Spørs om ikke jeg må bite i det sure eplet og gå for en trestokk :cry:

Hvis noen har anbefalinger på rifler i 22 hornet tas de imot med takk :)

Hvis noen sitter på gode anbefalinger til kaliber er jeg åpen for det, 22 magnum utgår da jeg har 22lr og synes de blir for like, alt fra 222 og oppover er heller ikke aktuelt...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hva med en CZ 455? Dette er en systemrifle,å jeg skulle ikke bli forundret om

du ikke skulle få en syntstokk til den å? Samt dette er en systemrifle i kal 22lr,22mag og 17hmr.

Å det beste av alt..den er til ca halve prisen av Sako :mrgreen:

Sjekk tråden: er den noen som har klådd på en CZ 455.

Link to comment
Share on other sites

Hvis 17 hmr blir aktuell så er cz 455 ett godt alternativ, men heller fortsatt mest mot 22 hornet da jeg (tror) jeg ønsker litt mer punch enn hva 17 hmr gir. System er heller ikke noe stort behov da jeg har en 22lr fra før.

 

Redfox! Ingenting galt med salongbordet men etter 18 års trofast følge er det greit med variasjon :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...