Jump to content

hals dreinger, tips og erfaringer?


Ole_Netland

Recommended Posts

Noen av dere som har erfaringer med Hornady sin håndholdte sak for å dreie hylsehalser? ser jo kjekk ut men hvor stabil er den med tanke på å få det jevnt?

http://www.abcfritid.no/produkt/hornady-neck-turning-tool

 

 

hva vil dere anbefale av verktøy for å dreie hylsehalser?

Her er det ikke snakk om noe ekstrem greier på nivå med disse som satser stort innen BR, mer for å kunne dreie halsen på noe villkatter/prosjekter. Er snakk om noe på "økonominivå" som virker greit.

 

 

har ikke hylsefres utstyr fra RCBS eller andre slike som vel kan bygges på for utvendig dreing og.

 

 

 

 

Har en liten plan om å ønske meg noe slikt av kona til jul.

Link to comment
Share on other sites

Ole, du kan låne av meg, for å prøve jallefall.

jeg har både RCBS og Sinclair. RCBSen er jo trimmer og dreier med noen andre skjær og piloter. Piloten må være MYE mer nøyaktig ved dreiing enn ved trimming, om det skal være noe poeng presisjonsmessig, men til kun neddreiing av tjukke formede hylser skulle trimmepilotene funke. Jeg har nok .30 piloten et sted.

RCSBsen bruker jeg ALDRI (selv om den er grei, jeg har brukt den), da jeg ikke gidder hverken å dreie eller trimme hylser :roll: Likevel har jeg dreid .223 hylsene :idea: , men det hjelper ikke. kjenner jevnere kraft når jeg setter kuler, men det synes hverken på skiva eller på kronografen.

Sinclairen har jeg kun .224 pilot til, og du skyter vel neppe .223?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...