Jump to content

Ny links elgrifle


Øyvind999

Recommended Posts

Hei, er på jakt etter ny rifle til elgjakta. Den kommer også til å brukes noe på hjort samt jeg skyter litt pistol felt og ønsker derfor å skyte litt på bane etc med rifla. Siden jeg er links så er det vanskelig å få testet noen særlig med våpen. De fleste butikkene har dårlig utvalg. Var innom en butikk og fikk testet KKC stokken med Tikka T3. Den føltes veldig bra !!!!!!! Det ser derfor ut at jeg havner på en KKC stokk. Dermed må jeg velgehva jeg skal kombinerer denne med og ønsker derfor innspill. Totalt maks ca. 20 000 inkl kikkert, montering etc. Hva bør jeg gå for til dette bruksområdet ??

 

Vurderer følgende:

 

KKC

Tikka T3

Schmidt & Bender 1,5-6* 42.

Link to comment
Share on other sites

Kongsberg 393 har så bra stokk i std utførelse at du ikke har behov for KKC.

Pris 10 000,-

 

Da har du 10' til optikk og montasje.

Samt ei børse med trepunktsikring.....

 

Jepp, og så er den norsk. Dette er meget bra børser som går utrolig godt. Vil anbefale deg å prøve en før du kjøper Tikka eller S&L. Send en PM til Mentor så gir han deg den infoen du trenger. Finnes KKC stokk til disse også, men std. stokken er veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

hmm, falt veldig for kkc'en.

 

Hvordan er S &L Classic i forhold til Tikka T3 ??

 

Jeg hadde gått for S&L foran T3, men er jo bra begge. Men jeg vil slenge meg på bølgen å anbefale Konsberg. Har selv en 389 som jeg har hatt siden `92. Er som deg begeistret for kkc, men kongsbergstokken har det beste grepet jeg har kjent på rene jaktstokker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...