Jump to content

CZ 122 Sport


fast freddy

Recommended Posts

Heisann :)

 

Har en CZ 122 Sport (.22lr om noen lurte) som har fått mange gode år på baken og utallige tusen skudd (over ti) igjenom løpet.

Nå har nok tiden tatt den igjen, med en knekt hane og noe feil med avtrekket.

Hammer er greit nok, men avtrekket er det værre med! Da denne pistolen er den som er foretrukket av våre unge kvinnelige blonde klubbmedlemmer så haster det litt med å få den i orden...

 

Avtrekker henger seg opp i bak-kant ved avtrekk, men jeg har ikke tegninger eller noe som kan hjelpe meg med å se hva som er feil her.

Er det noen her inne som har papirer eller vært borti symptomer på det samme ??

 

Mvh Tore

Link to comment
Share on other sites

nei, ikke noe tegninger i det hele tatt gitt... Skulle gjerne hatt, så si ifra hvis du kommer over. Magasiner tror jeg det kan være mulig å få fra statene, hvis jeg husker helt riktig. En vanlig CZ75 hane skal gå i med litt modifikasjon, og det bedrer også avtrekket mye. Forsiktig med å slå ut låsepinner, da avtrekksdeler kan sprute samt at de har benyttet flere deler for å låse hverandre her.

Link to comment
Share on other sites

Ja. har sett den også. men såpass lav oppløsning at den ikke er til mye hjelp dessverre.... Skulle likt å hatt boka der siden er fra....

 

CZ75 hanen er så og si lik, kan trenge litt filing av toppen for ikke låse sleiden helt. samt helt andre fjærer enn 75en, men burde vel kunne byttet noe der, da jeg synes hanefjæra er en smule hard og stram, det burde bedre avtrekket mer også.

 

Har dessverre ikke noe kamera her om dagen, men når det er tilbake kan jeg få ut mye detaljbilder her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...