Jump to content

Jaktjakke


ArildMyrvang

Recommended Posts

Jeg har Jerven sin mountainman jakke og har brukt den noen år nå. Det er ikke en jakke jag kan anbefale til bevegelig jakt. Til det er den for tett,klam og varm. Til postjakt på kjølige eller våte dager er den derimot helt perfekt. Spesielt med sin litt lange bakside/rumpestykke sitter en godt og tørt.

 

I år har jeg handlet 2 nye jaktdresser som jeg har prøvd en del under hjortjakta og som jeg foreløpig er veldig fornøyd med.

 

Har kjøpt både den fora varianten og den ufora. Holder meg tørr og de puster helt greit under anstrengelser i hjortlia. Vindtette er de også. Lette og forholdsvis lydløse.

 

http://hsx.no/Brochure_A3_Brochureenglish.pdf

Link to comment
Share on other sites

Er på jakt etter ei jaktjakke. Skal brukast hovedsakeleg til reinsjakt, men kanskje ein og annan tur på hjortejakt. Har sett på Jerven si jakke. Nokon som har erfaringar med denne? Evt Norrøna Forelhogna? Nokon forslag til ei vanntett jakke til ein nokonlunde ok pris?

Jeg har brukt Forelhogna jakke og bukse på reinsjakt og annen jakt i tre-fire år nå. De har fungert bra synes jeg. Det er verdt å merke seg at selv om det er børstet microfiber overflate på disse, er de ikke lydløse nok til snikjakt, etter min mening. På fjellet er de imidlertid veldig bra. Jeg har den bronsefagede varianten, og den gir meget god kamuflasje på fjellet. Jeg har hørt at denne fargen desverre ikke fås tak i nå lenger. Matrialstyrken på plaggene er vel helt normal, og etter litt kryping på delvis skarpt underlag er det blitt et par tre rifter i.l.a. årene.

Link to comment
Share on other sites

http://www.chevalier.se/Svenska_Produkt ... 1869_.aspx

 

Denne er bare kanonbra. Den beste jakka jeg har hatt. Vanntett så det holder med hette. Har og Canada light, men denne har ikke hette. Det er minuset her.

Paclite er ett fantastisk produkt. Den er meget lett. Tynn er den og så her må du kle deg under når det er kaldt.

 

Brukt jakka i hele jakta. Når det regner har jeg ikke hatt regnjakke. Det trenger jeg ikke pga at jeg bruker Paclite jakka.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...