Jump to content

merkel k96 drilling. trykk i hagle pipene?


knugen83

Recommended Posts

Har en i 20/76, med 1/4-1/2 borring. Denne skulle i følge Schou være godkjent for stål, selvom det ikke er liljemerket.

 

har også hørt at den er godkjent for stål, men vil det si at jeg kan skyte tungsten med 1300bar?

får høre med schou om ingen vet noe

Link to comment
Share on other sites

Schou sier nok godkjent. Spurte Vågsland ang. HD, og han ville brukt noe annet. Landrø, hvor jeg kjøpte min, sa at den er stålhaggelgodkjent med 1/4 og 1/2 borring, men anbefalte å skyte med noe annet. Det er reklamasjon, men sannsynlig lang rep. tid ved skade :evil:

 

Var lettere før i tida :roll:

Link to comment
Share on other sites

Spurte om det, og svaret jeg fikk fra schou, var at ikke alle hadde blitt liljemerket, men var like fullt godkjent av fabrikken.... Ikke vet jeg.

 

Har skutt noen skudd med HD, og det har i alle fall gått bra, men ved test på papp, så var den ubrukelig på 35m med 1/4 borring. For stor spredning, og for lite hagl i patronen. Har gått tilbake til TM 3 og 5 :roll:

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått svar av schou..

 

Hei

 

Du kan skyte stålhagel og High Density T10 hagel i drillingen din så lenge du ikke skyter dem i løp med trangere boring en ½ choke. Nyere Merkel drillinger er trykktestet for stålpatroner og leveres med ¼ og ½ boring i haglepipene som standard. Hvis du har en drilling av eldre årgang med ¼ og ¾ boring bør du ikke skyte disse patronene i det trangeste løpet men velge alternativ hagel f. eks Vismut.

 

 

 

.........................

 

 

Schou AS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...