Jump to content

hunden spiser dårlig under jakta


pirkaa

Recommended Posts

har en 4 år gammel NEG som begynner og bli tynn, den har en tendens til og spise dårlig når den blir brukt, har kjøpt noen bokser hos dyrlegen med specific energi (på størrelse med leverpostei bokser) som jeg har prøvd og blande med litt tørrfor men det ser ikke ut til att det faller i smak, Har brukt husse hundefôr og det har fungert bra, kjøpte en sekk royal canin for og se om han spiser når det blir en annen smak, kjøpte også med noen pølser med provit høyenergi (vom-storfe og laks)som jeg tenkte blande i. Når jeg kaster en håndfull tørrfôr på gulvet så plukker han det opp men setter jeg frem matskåla tar han bare noen biter og går vekk, og når jeg blandet i provit pølsa ville han ikke ha det. Tar vekk maten når han ikke spiser og setter det frem neste gang. Har som regel gitt mat på kvelden når han tas inn og tatt det vekk når han slippes ut om dagen. Han har ett hus i tilknyttning til hundegården som han er inne i om natta. Noen som har noen gode tips??? Skulle gjerne fått på han litt så han ikke faller helt tur. Har meldt på todagers prøve i høst så hadde vært greit om han begynte og spise litt mer. Ellers er det ingenting og utsette på prestasjonene under jakta, men han bør ikke gå noe særlig mer ned i vekt :(

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler deg å gi han litt energitilskudd jevnlig gjennom hele dagen. Når hunden blir sliten og blodsukkernivået faller, kan det være veldig vanskelig å få hunden til å spise. Ta et par av specific-boksene i sekken, eller noen brødskiver med leverpostei, og tilby hunden dette annenhver time gjennom jaktdagen.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kaster en håndfull tørrfôr på gulvet så plukker han det opp (

 

det viktigste er jo å få i han mat!

la han jakte på maten også da vel, kast en håndfull av gangen til han har fått i seg det han trenger, så får det heller bare ta den tiden det tar :)

lykke til og jeg håper dere finner en løsning

:)

Link to comment
Share on other sites

slo meg hard i dag, blir ett forsøk på og sette frem maten i 10 min på kvelden og spiser han ikke da så tar jeg den vekk til neste kveld. Får prøve dette i noen dager for og se om han kommer inn i en rutine med att når det er mat så må man spise.

så får jeg håpe han skjønner mønstret.

Link to comment
Share on other sites

Norwegian Polar Hundemat. http://www.norwegian-polar.no/" target="_blank

 

"Laget av veterinærkontrollerte slakteriprodukter, vom, struper, lunger, lever, kjøttavkutt og fett m.m. fordelt på storfe, sau og gris, også tilsatt mais, vitaminer og mineraler. Foret er fullverdig (helfor)."

 

Spiser ikke bikkja dette med glupsk apetitt, så er det bare å ta den til veterinæren. :wink:

Link to comment
Share on other sites

har prøvd med en del forskjellig sånn type fôr bla : spesific og provitt samt kokt avskjær fra elg men han er veldig sær og bare lukter på det og går vekk. Muligens bortskjemt :oops: Men nå skal jeg konsekvent gi han tørrfôr (Royal canin 4800) en gang om dagen i 10 min så ut igjen med det helt til han bestemmer seg for og spise. Alt annet han har blitt tilbudt har han smakt på en gang og så har det ikke vært bra nok lenger, men da har han vell skjønt att matfar disker opp med noe annet nytt :shock: Men nå skal det bli andre boller :twisted: nå er det no more mr nice guy :mrgreen: En vetrinær som jeg har snakket med sa også att det nok trolig var det eneste som kunne nytte da det ble feil sånn jeg har drevet og sullet og dullet med og tilby noe "godis" så fort han ikke har spist. Ellers er han i god fysisk form og kondisjonen er bra. Så får jeg bare prøve og være mer sta en hunden når det får gått ei tid :cry:

Link to comment
Share on other sites

Prøv med en boks tunfisk i olje og bland godt inn i tørrforet. Jeg har ennå ikke sett den hund som ikke liker tunfisk! Det er viktig å få næring i hunden..om han sulter seg i dagesvis, vil jo magesekken krympe tilsvarende? Og han spiser enda mindre? Jeg har selv hatt en "anorektiker"-hund...det lengste han gikk uten mat (jeg drev å tok vekk matskåla osv når han ikke ville spise) var 17 dager!!!! Da ga jeg meg og han fikk noe blandet i tørrfòret..og det har alle mine hunder fått i ettertid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...