Jump to content

22 kit til Colt Combat Commander


Mbrandt

Recommended Posts

Hei,

 

Nå har jeg søkt rundt om uten å ha funnet noe særlig om 22 kit til min combat commander 45 acp.

 

Er det noen som vet om noen forretninger som tar inn slikt, eller har noe brukt liggende? Evt har noe selv de ønsker å kvitte seg med? Jeg er åpen for det meste!

 

All hjelp belønnes med varme tanker, evt penger til vedkommende som overrekker stålet til meg.

Link to comment
Share on other sites

En ting man bør finne ut av før man handler konverteringssett er hvaslags utstøter det sitter i pistolen man har. Endel av colts nyere commandere har en utstøter som er dimensjonert mer som en 9mm/38super-utstøter enn en vanlig 45-utstøter.

 

Mange ombygningssett er laget for å gå på rammer med 45-utstøter og må dermed freses om litt for å passe.

Link to comment
Share on other sites

What? Mente da at jeg hadde vært inn der og sett, fant bare 22 magasin.. hm. Da vet jeg ihvertfall det, takk skal du ha!

 

Er det noen som vet noe om kvaliteten på de?

 

Colten min er vel fra midten av/sent på 80-tallet tror jeg. Fant aldri noen eksakt dato av serienr. Det karakteriseres vel ikke som nytt?

 

Men denne skal da i utgangspunktet passe?

 

Hvorfor er forøvrig faste sikter dyrere enn justerbare? Skulle tro det var omvendt?

 

EDIT: Varme tanker er forøvrig sendt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

har du funnet ut om du har gammeldags eller ny utstøter? det er der det største mulige problemet ligger.

 

post et bilde av utstøteren din(bakfra, med sleiden plukket av ramma), så skal jeg komme med et(forhåpentligvis) konkluderende svar på utstøtertype.

 

klatrechris her på forumet har brukt en kimber 22-topp på en 9mm commander-ramme, og det gikk visst meget bra. kimbertoppene er antagelig ment å funke med diverse utstøterdimensjoner, ikke bare gammeldags .45 fullengde utstøter.

Link to comment
Share on other sites

det fungerte helt greit. Problemet lå mest i at på 9mm var hammerfjærer for hard og da var ikke 22 ammoen hard noe til å funksjonere ordentlig.(hanen la seg ikke helt ned. hvis det ble byttet så vill det nok fungert glimrende. vill ikke ta det byttet p.g.a funksjonering med alle ammo var ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

Får tenning med alt jeg har forsøkt av ammo i 9mmern min, med 17punds slagfjær, verdt å prøve?

Mulig at den trangt kamrede barsto-pipa, med tilnærmet null patronspill, er med på å sørge for god tenning. Slark mellom pipe og sleide vil antagelig også være med på å øke sjansen for klikk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...