Jump to content

Parringsklar PBGV hanne til Thyra funnet


dunkern

Recommended Posts

Jeg tenkte å parre Thyra til våren og har funnet en passende makker til Thyra.

 

Petit Basset Griffon Vendeen Arkero`s Robuste Arko

 

Petit Basset Griffon Vendeen Thyra reg nr 17171/07

er 3 år gammel og har følgende meritter:

 

Utstilling :

Hattfjelldal 31.05.2008 = 1JK 2JKK

Hattfjelldal 30.05.2009 = 1AK 2AKK

Vefsn 22.08.2009 = 1AK 1AKK CERT CK 1BTK BIR 3BIG

Vefsn RTBK 23.08.2009 = 1AK 1AKK CERT CK 1BTK BIM

Harstad NKK 20.03.2010 = 2BK

Mo i Rana 29.05.2010 = 1BK 1BKK CERT CK 1BTK BIR 1 BIG

Trondheim NKK 03.07.2010 = 1BK 1BKK CK 4BTK

 

Jaktprøve :

Vega 09 = 2 pr Hare 41 poeng Dommer Jørgen Idalen Bevegelig Prøve

Vega 09 = 1 pr Rådyr 47 poeng Dommer Bjørn Arild Knudsen Bevegelig Prøve

Vega 10 = 1 pr Hare 46 poeng Dommer Liv Arhild Myrholmen Ordinær prøve

Vega 10 = Innstilling til 1 pr Rådyr Dommer Leif Rakkestad Bevegelig Prøve

Mosvik 10 = 2 pr Rådyr 47 poeng Dommer Roger Strandvik Ordinær Prøve

Mosvik 10 = innstilling til 1 pr Hare Dommer Liv arnhild Myrholmen Bevegelig Prøve

 

i tillegg er Thyra godkjent ettersøkshund for eget jaktlag.

Jeg har funnet en passende makker i Arkero`s Robuste Arko

Det blir parring til våren 2011

Arko er en ung hannhund som har et utmerket mål ,og til tross for sin unge alder har oppnådd mye både på utstilling og på drevprøver.

Han brukes først og fremst på rådyr.

Han holder til i Trøndelag i Mosvik hos Truls Tangstad.

 

Det er skutt 7 rådyr for han, Det første datt når han var 8 mnd. 15 min los.

Hadde los da han var 5 mnd. på 20 min.

Jager ikke elg!!!

 

 

Oppdretter til Arko er Kierstin Mostue og Roger Strandvik fra Rendalen.

Mor:11871/04 N JCH N S UCH Bluff`s Happy-Arja

Far:S48767/2003S N JCH S VCH N UCH Gold Queens Joker Juvel

 

Utstillinger: 2 xCERT med CK og BIR på vanlig utstilling

5 x CK på NKK og Norsk Bassetklubbs utstillinger.

Mangler kun 1 stk Cert på Stor cert utstillinger før han er Utstillingschampion.

 

Jaktprøver:

Drevprøve Basset 09 1 pr Rådyr 48 poeng Dommer Merethe Sterk Hansen

Drevprøve Basset 09 1 pr Rådyr 45 poeng Dommer Leif Rakkestad

Drevprøve Basset 2010 Innstilling:1 pr Rådyr Geir Lasse Aune

Og vil med dette være Norsk Jaktchampion i Januar 2011.

Drevprøve Mosvik 2010 2 pr 42 poeng.

 

 

 

Ønsker du å være på valpekjøpeliste send en PM

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei Hugo.

Petrus har ikke gitt meg fred etter at du kom med inlegget ditt.

Glemt er det visst at han lovte Tassa evig troskap :) Så hvis Thyra kan gå stilt i dørene med dette ser jeg ikke bort ifra at han hiver seg på nattoget til Mo utpå vårparten.

Som den slasken han er har han levd livets glade dager og gitt seg katta i det med utseende og utstillinger og sånt.

Så du får legge fram tilbudet for frøkena og diskutere saken dere imellom.

Skulle herren falle i smak så kan jeg med hånden på hjertet si at Petrus vil strekke seg til det ytterste for at det skal bli et fruktbart møte :D

 

Ole Martin

Link to comment
Share on other sites

Artig at det kommer forslag på gode hannhunder, vi får bruke vinteren til planlegging.Thyra kan få løpetid rundt jul og så vi får se.

allt noteres med takk :D:D

 

Skulle gjerne brukt Ares ,men jeg er ikke for slike "linjeavlprosjekter"

 

her er bilde av Thyra slik jeg gjerne bruker henne,i skogen på harejakt.

nå sist helg datt det to harer for henne.Dette bildet er fra Dønna i fjor :D

 

normal_DSC00577.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hva med Ranger sin Ares ?=)

Det er vel en over middels dugende Pettit?

Setter meg gjerne opp på en valp av den kombinasjonen=)

Mvh

 

Som du nå har fått med deg, er Ares broren til Thyra. Men det blir ei parring med en hannhund i samme kaliber hvis jeg parrer, så du vil ikke bli skuffet uansett, send PM hvis interesse. :D

 

Har forspurt på en hannhund nå ,så jeg legger ut opplysninger hvis det blir noe av. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner jo Thyra veldig godt, har utallige timer i skogen sammen med henne og dunkern. Hun "selger seg sjøl" hun med de resultatene hun har oppnådd på utstillinger og drevprøver, men jeg vil bare føye til at hun er ei veldig god bikkje. Både gemytt, flott å se på, og jager som et uvær. Finnes det noe vilt i skogen så finner Thyra det.

 

Thyra har et godt søk, flink på fot, iherdig tapsarbeid og er ikke den første bikkja som gir seg i losen. Vi har hatt veldig mange artige opplevelser med henne i skauen. Ingen kan beskrike haren som Thyra! :D Det er et sammenhengende remje-gaul som vi flirer oss skakke av, he he! :D

 

Kan så gjerne sette min underskrift på at valper etter Thyra, med en bra hannhund i tillegg, vil være veldig lovende for supre opplevelser i skauen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bumper denne linken opp igen.

 

Det er nå klart at det er funnet en flott hannhund til Thyra.

 

Arkero`s Robuste Arko

 

 

Arko er en ung hannhund som har et utmerket mål ,og til tross for sin unge alder har oppnådd mye både på utstilling og på drevprøver.

Han brukes først og fremst på rådyr.

Han holder til i Trøndelag i Mosvik hos Truls Tangstad.

 

Det er skutt 7 rådyr for han, Det første datt når han var 8 mnd. 15 min los.

Hadde los da han var 5 mnd. på 20 min.

Jager ikke elg!!!

 

 

Oppdretter til Arko er Kierstin Mostue og Roger Strandvik fra Rendalen.

Mor:11871/04 N JCH N S UCH Bluff`s Happy-Arja

Far:S48767/2003S N JCH S VCH N UCH Gold Queens Joker Juvel

 

Utstillinger: 2 xCERT med CK og BIR på vanlig utstilling

5 x CK på NKK og Norsk Bassetklubbs utstillinger.

Mangler kun 1 stk Cert på Stor cert utstillinger før han er Utstillingschampion.

 

Jaktprøver:

Drevprøve Basset 09 1 pr Rådyr 48 poeng Dommer Merethe Sterk Hansen

Drevprøve Basset 09 1 pr Rådyr 45 poeng Dommer Leif Rakkestad

Drevprøve Basset 2010 Innstilling:1 pr Rådyr Geir Lasse Aune

Og vil med dette være Norsk Jaktchampion i Januar 2011.

Drevprøve Mosvik 2010 2 pr 42 poeng.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nokk en gang grattis dunkern :)

 

En liten ting jeg lurer på..

Når du skriver:

Jager ikke elg!!!

 

Er slikt arvelig?

Ser ut som du ikke ønsker hannhund som jager elg så det hadde vært litt interessant å vite om interessen for å jage elg kan arves.

 

Uten å ha noe kunnskap om temaet ville jeg tro at jaktlysta på elg er avhengig av eieren?

Link to comment
Share on other sites

Får gratulere Dunkern :D

Har intrykk av at det er noen få Petiter som jager elg!

Første eier på "gamlebikkja" mi kjøpte den for å bruke på elg, han jagde allt untatt elg :mrgreen:

Men jeg vet det er en hund bakover i linjene det er skutt elg for !

http://home.online.no/~kari-har/carina-elg1a.jpg" target="_blank

De Petiene jeg har vert borti går spor på elg, men det virker som de vegrer seg for å drive så store dyr!

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Det er vel mer på slump om bikkja jager elg eller ikke. Jeg er ikke interessert i elg whatsoever, men pelsen har nå jaga elg for det...

 

Ser navnet i store blå bokstaver der oppe ble stokket feil, bikkjas navn er Arkero´s Robuste Arko, Arko til daglig. Fin bikkje, ganske lik Thyra, så det kan borge for et jevnt og fint kull. Her er han i sofamodus under Mosvikprøven for noen uker siden:

 

76802_1432234050653_1376942356_30997398_7197529_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kan nevne at jeg var på harejakttur ute i øyene i helga og slapp hunden lørdag på ei lita øy og etter ca 20 minutt søk ,ble det los.losen gikk nesten en time for vi fikk skutt losdyret,en stor hare.Thyra kom inn mot fallet men fikk tap i området.etter ca 5 minutt tar hun ut ny hare og det blir postet ut igjen.haren blir skutt etter ca 30 minutt og det samme skjer Thyra kommer aldri inn på fallet men tar ut ny hare.Den blir fellt av meg etter en ny runde,men jeg er ikke sikker på om det var rett hare jeg skjøt.

Vi flytter oss i nytt terreng nå i tett skogsterreng med ei kraftlinje.Det tar to minutt fra vi slipper Thyra til losen starter.vi skulle drikke kaffe, men det ble utposting istedet.Jeg er kjent og finner en post haren pleier gå.Det blir en runde og haren drar forbi meg på 40 meters hold.Jeg får ikke skutt da det er tett skog og haren smetter forbi.Thyra kommer i godt driv og presser haren ut og den drar forbi på 60 meters hold og inn et tett skogholdt bak meg.Jeg snur meg sakte og Thyra stormer inn i skogen og plutselig kommer haren rett på meg og passerer på 1 meters hold.jeg kaster meg rundt og første skudd går rett i grana.Neste treffer og haren blir liggende.Denne gangen kommer Thyra inn på fallet.

Vi slipper nok en gang i samme område,da vi hadde sett flere harer i det første drevet som lurte seg unna.Det går nok en gang kort tid så er losen i gang.den går nesten akkurat likens som den første og ender etter ca 25 minutt på samme sted jeg sto.Her blir det fall pånytt og Thyra kommer inn på fallet.

Vi flytter oss til et nytt terreng og slipper Thyra inn i et skogholt vi har trua på.etter en liten runde starter losen enda en gang og går i runder inne i skogteigen.Jeg sitter i utkanten og hører losen komme mot meg.så kommer haren ut av skogen rett mot.det endte med fall og jeg går frem for å vente på Thyra.Hun loser friskt men svinger av og drar over veien etter haren sin ved ei ferist...........hun fortsetter og får til slutt tap i et høyt gjerde.Og da blir det kveld.

Neste dag drar vi helt n en runde nord i terrenget og slipper Thyra i en åker.Her er det nermest ei stripe med tett skog som går langs en 100 meter høy skrent.etter ca en time søk hvor Thyra slår inn i skogen flere ganger blir det endelig uttak i en liten grankrull nede ved havet.denne losen drar nordover og vi surrer litt i postinga.Føret er meget skarpt på snøen og det sliter på potene.losen kommer omsider tilbake og haren kommer ut av skogen og blir fellt.Thyra har også nå et tap og kommer ikke inn på fallet.Hun tar ut ny hare som går en kort runde før vi feller den.Thyra som nok engang kommer inn får nå også et lite tap og tar ut ny hare bare 30 meter fra oss inne i tetta.Losen går så rett opp i skrenten og vi får se Thya i los 100 metr oppfor oss på ei hylle.hun stanger oppi berget en stund før hun følger haren videre opp i fjellet.her går det rundt oppi skrenten og til slutt kommer haren ned og vi kobler.

Vi flytter oss i et nytt terreng og slipper thyra.Det blir los som går rundt ei myr.ettr en halvtime kommer haren rett på meg og jeg skyter.haren blir truffet og blir liggende.så reiser den seg opp og legger ørene langs ryggen.den er tydelig truffet,men er i live.før jeg får skutt kommer Thyra inn mot fallet og jeg kan ikke skyte.Thyra "bommer" på haren og drar ut igjen.Jeg må rygge 5 meter så jeg kan avlive haren.Thyra som ikke fant haren utreder og det skjer igjen,Hun tar ut ny hare og drar avgårde i los.Losen går avgårde og etter en stund ender losen opp i en ny skog hvor de andre poster.der kommer to harer ut av skogen og en av de blir fellt.Thyra som har to harer i losen går etter den andre haren som visstnok fikk nok av oss.Den haren går rett ut av våre terreng og der får vi tilslutt koblet Thyra i los. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Jeg tenkte å parre Thyra til våren og har funnet en passende makker til Thyra.

 

Petit Basset Griffon Vendeen Arkero`s Robuste Arko

 

Petit Basset Griffon Vendeen Thyra reg nr 17171/07

er 3 år gammel og har følgende meritter:

 

Utstilling :

Hattfjelldal 31.05.2008 = 1JK 2JKK

Hattfjelldal 30.05.2009 = 1AK 2AKK

Vefsn 22.08.2009 = 1AK 1AKK CERT CK 1BTK BIR 3BIG

Vefsn RTBK 23.08.2009 = 1AK 1AKK CERT CK 1BTK BIM

Harstad NKK 20.03.2010 = 2BK

Mo i Rana 29.05.2010 = 1BK 1BKK CERT CK 1BTK BIR 1 BIG

Trondheim NKK 03.07.2010 = 1BK 1BKK CK 4BTK

 

Jaktprøve :

Vega 09 = 2 pr Hare 41 poeng Dommer Jørgen Idalen Bevegelig Prøve

Vega 09 = 1 pr Rådyr 47 poeng Dommer Bjørn Arild Knudsen Bevegelig Prøve

Vega 10 = 1 pr Hare 46 poeng Dommer Liv Arhild Myrholmen Ordinær prøve

Vega 10 = Innstilling til 1 pr Rådyr Dommer Leif Rakkestad Bevegelig Prøve

Mosvik 10 = 2 pr Rådyr 47 poeng Dommer Roger Strandvik Ordinær Prøve

Mosvik 10 = innstilling til 1 pr Hare Dommer Liv arnhild Myrholmen Bevegelig Prøve

 

i tillegg er Thyra godkjent ettersøkshund for eget jaktlag.

Jeg har funnet en passende makker i Arkero`s Robuste Arko

Det blir parring til våren 2011

Arko er en ung hannhund som har et utmerket mål ,og til tross for sin unge alder har oppnådd mye både på utstilling og på drevprøver.

Han brukes først og fremst på rådyr.

Han holder til i Trøndelag i Mosvik hos Truls Tangstad.

 

Det er skutt 7 rådyr for han, Det første datt når han var 8 mnd. 15 min los.

Hadde los da han var 5 mnd. på 20 min.

Jager ikke elg!!!

 

 

Oppdretter til Arko er Kierstin Mostue og Roger Strandvik fra Rendalen.

Mor:11871/04 N JCH N S UCH Bluff`s Happy-Arja

Far:S48767/2003S N JCH S VCH N UCH Gold Queens Joker Juvel

 

Utstillinger: 2 xCERT med CK og BIR på vanlig utstilling

5 x CK på NKK og Norsk Bassetklubbs utstillinger.

Mangler kun 1 stk Cert på Stor cert utstillinger før han er Utstillingschampion.

 

Jaktprøver:

Drevprøve Basset 09 1 pr Rådyr 48 poeng Dommer Merethe Sterk Hansen

Drevprøve Basset 09 1 pr Rådyr 45 poeng Dommer Leif Rakkestad

Drevprøve Basset 2010 Innstilling:1 pr Rådyr Geir Lasse Aune

Og vil med dette være Norsk Jaktchampion i Januar 2011.

Drevprøve Mosvik 2010 2 pr 42 poeng.

 

 

 

Ønsker du å være på valpekjøpeliste send en PM

Har skiftet nick til Baas

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Thyra er nå vaksinert og løpetiden hun pleier å ha nærmer seg.

For interesse for valp send en PM eller ta kontakt huhenrik@live.no eller gå inn på huhenrik-jakt.net.

 

Nå er harejakta over.Det har vært en vanskelig vinter med mye dårlig vær og føre.Da er det godt å kunne dra ut i øyriket og jakte.

Jeg har oppdatert hjemmesia med nye bilder og historier så du kan gå inn å sjekke. :oops:

 

Thyra gjorde det bra på drevprøver og hvis jeg har regnet rett vil hun bli blandt topp 5 i Norge på Årets Drevhund for Petit Basset Griffon Vendeen. :P

normal_DSC00577.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har vært hos veterinæren i dag og fått sjekket om Thyra er begynt løpetiden. :D

Hun pleier å ha løpetid ca 1 april ,men det ble i dag konstatert med prøve at hun ikke er startet ennå.

Thyra er blitt hoven og jeg begynte å tenke at kanskje hun var så flink til å stelle seg at jeg ikke fant noe blod,men nå vet jeg at det er like før ,men ikke startet ennå. :trist:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lørdag 30.04.2011

 

normal_thyra_parring.jpg

 

tre parringsrunder gjennomført i mellom Thyra og Arko.

 

Jeg dro nedover i påsken og det var tydelig at noe var på gang.men det gikk i langdrag og først i dag ble

første ordentlig parring gjennomført.

De hang sammen i 20-25 min.

Etterpå lå de lenge ved siden av hverandre.

De var roligere ved de neste to rundene,og hundene har fått en erfaring rikere.

Arko var en meget tolmodig kar som aldri ga opp Eventhyras sprell.

Jeg kan trykt anbefale Arko til andre.

Så nå gjennstår det å vente og se om det er blitt noe resultat etter parringen.

 

Jeg trenger skyss til henne fra trøndelag til Mo i Rana,da jeg har jobb og måtte dra hjem.

Hvis noen skal den veien ca Tirdag -Onsdag er det bare å ta kontakt.Det hadde vært kjempefint.

Thyra ligger i bur så hun ligger som regel helt i ro i bilen.

Send en PM

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Thyra har nå fått større brystvorter enn hun bruker ha,det ser jeg på som et tegn på at parringen har gått bra. :D

 

Det er nå over 14 dager siden parringen ,og etter en uke til vil det vel begynne å vises noe mer.

 

To valpekjøpere har fått seg andre valper,så nå er det mindre på lista.

 

Hvis du er hekta på jakt og tenker at nå må jeg ha meg en ny rå jaktkamerat i skogen,eller har lyst til å dra på utstillinger i tillegg til jakt,kan du være en av de heldige som får valp.Ta kontakt.

hvis det blir noe av dette kullet blir de leveringsklar ca 1 september. :D

normal_IMG_3738.JPG

 

normal_kje_for_thyra.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner Thyra veldig godt, siden hun har hengt ihop med min Ares som erteris siden fødselen, helsøsken som de er. Er man ute etter jaktlyst og og "leven" i skogen så føler jeg meg trygg på at dette avkommet blir jakthunder! Far NJ(D)CH Arko er også en flott hund som er brukt MYE i skogen.

 

27012_1246349483655_1376942356_30583395_289641_n.jpg

Thyra (fremst) og Ares på Vega, 9 uker gamle høsten 2007. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Thyra har nå fått større brystvorter enn hun bruker ha,det ser jeg på som et tegn på at parringen har gått bra. :D

 

Det er nå over 14 dager siden parringen ,og etter en uke til vil det vel begynne å vises noe mer.

 

Synes det var veldig tidlig Hugo, Jeg ser det normalt rundt 5-6 uker. Men du kjenner jo Thyra best. Håper virkelig det er noen ullnøster inni der :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Nå har jeg vært med Thyra til veterinæren for å ta røntgen etter ca 49 dager.

 

Jeg målte henne før jeg dro og hun var 57 cm i brystet,59cm midt på magen og 52 cm over magen bak 15.06.2011.

da jeg målte første gangen den31.05.2011 var hun over brystet 56 cm og over magen bak 47 cm

når vetn målte var hun like stor når hun sto og når hun lå på siden,han kalte det 13 ,hva det nu er? kanskje tommer?

 

Jeg og vet`n holdt henne fast på siden og bilde ble tatt.

Etter en stund fikk jeg komme inn og se resultatet.

Jeg fant ingenting, og vet`n måtte peke på valpene.

Bildet var nyansert i gråe ting som liksom grep inn i hverandre.

det var vanskelig å skille ut hva som var valper og andre ting, og Vet`n

mente til slutt at det var 3 valper. :D Det kan være flere som ikke kom frem på bildet, og jeg kan komme igjen ,da vet`n mente det kanskje var litt tidlig for røntgen.

 

Så valper blir det, og hvis allt går bra med nedkomst , blir det noen heldige som får valp.

Jeg har ennå ikke bestemt noe men har satt noen krav til hvem som får kjøpe.

Så ennå er det ikke for sent å melde interesse. Noen gode kandidater har fått seg andre valper, så listene forandrer seg hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Nå er valpekassen klar.Thyra har prøveligget i den og jeg tror hun syns den er grei.

 

Thyra er litt støl når hun reiser seg, men hun er ikke spesiellt stor.

Hun er 60.5 cm på det største over magen.

I dag er det dag nr 55 pluss minus en dag, siden parring.

Jeg har kjøpt litt tørrfisk til henne i dag og god hundepølse ,for å få i henne nok mat og kalk.

 

Jeg tar imot tips ,hvis det er noe jeg burde ordne med. :D

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva du forer med til dagli,men ville brukt samme merke nå,men i høyenergi utgave om det finnes.?Ta og bland det inn forsiktig med det gamle foret gradvis,samme med pølsa,så hu ikke får diare!Har godt av ekstra fett og proteiner nå før valping!En rå eggeplomme blandet inn skader heller ikke!

Link to comment
Share on other sites

Tispa skal ikke ha høyenergi, men valpefor, evt eget for for diende tisper. Ser ut som du er klar for det meste, Hugo. Regn antall dager ifra første parring, så er du sikker. Røntgen om et par-tre dager, så vet du hvor mange valper du kan vente deg :)

 

Dette blir bra, lykke til både til deg og Thyra :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips :D jeg bruker eukanuba ,kraftig for som dyrlegen mener er nok frem til valpene begynner å spise selv da tenkte jeg å kjøpe valpeforet til eukanuba.

Har vært meget godt fornøyd med eukanuba til nå ,men litt extra for å pirre matlysten er visst nødvendig nå.

 

Jeg har vært i røntgen og der så de 3 stk,men de var vanskelig å se, jeg håper jo på flere og tar det som spenning. :D

Link to comment
Share on other sites

Tispa skal ikke ha høyenergi, men valpefor, evt eget for for diende tisper. Ser ut som du er klar for det meste, Hugo. Regn antall dager ifra første parring, så er du sikker. Røntgen om et par-tre dager, så vet du hvor mange valper du kan vente deg :)

 

Dette blir bra, lykke til både til deg og Thyra :)

Var valpefor jeg mente.. :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Thyra nedkom 01.07.2011 3 stk valper :lol::lol::lol:

 

2 stk tisper og en hanne :smile:

 

Det er flere valpekjøpere som har trekt seg,så nå er det mulig å få sette seg opp på liste

ta kontakt :D:D:smile:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...