Jump to content

.45 ACP Tennhette størrelse, har det noen betydning?


John H

Recommended Posts

Det finnes jo .45 ACP hylser tilpassa store pistol tenhetter og noen med små hetter.

Visst dette er det eneste revolver/pistol kaliberet en har som bruker store hetter så er det jo en stor fordel med de som bruker små hetter for logistikken hjemme på furteboden.

Men...

Er det noen som har forska på om dette har noen praktisk betydning?

Slike spørsmål som dette kan vere et tegn på at eg burde sitte mindre på dataen og mere på laderommet...

:lol:

Link to comment
Share on other sites

.45 acp med små tennhetter er laget for NT(non-toxic) tennhetter. Store så kalte giftfrie tennhetter er for kraftige for pistol ammo, løsningen på dette har blitt at produsentene bruker små giftfrie tennhetter, som da angivelig skal tilsvare store vanlige hetter.

 

Hva slags resultat man får ved å bruke vanlige små tennhetter vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ladet om litt av de der Speer non-toxic greiene i .45ACP. Resultatet er greit nok. Jeg merket ikke noen treffpunktsforandring eller funksjonssvikt i forhold til vanlige hylser med large pistol primer med de pistolene jeg skjøt dem i. Hvis jeg ikke husker helt feil så ladet jeg med vanlige CCI small pistol primer. Noen av hylsene krevde litt mer kraft enn jeg setter pris på for å sette tennhettene. Dette gav seg etter første omlading.

Link to comment
Share on other sites

45 acp er ikke dene eneste som bruker store tennhetter :wink:

Det har heller ikke trådstarter hevdet. Det han sier at så lenge han ikke eier flere våpen som bruker store hetter vil det forenkle logistikken på laderommet dersom han kunne bruke små hetter også til .45 ACP. ("En" i denne sammenhengen er han selv)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...