Jump to content

Jaktradio - F1 Hunter vs Layfette Micro 5


gufag

Recommended Posts

Jeg har en micro 5. Brukte den 5 dager under elgjakta før jeg bytta batteri, ikke for at det var tomt, men for å være sikker.

Ellers syns jeg den sender og tar inn bra. Et pluss er jo at den er vanntett, om du skal ha micro 5 så vil jeg anbefale å kjøpe superpaketet.

der du får med lang antenne og ekstra batteri, pluss bordlader for en liten sum. så alt i alt er jeg veldig fornøyd med min micro 5

Link to comment
Share on other sites

En på jaktlaget har Hunter F1. Midt i jakta i år spurte jeg i forbifarten om han hadde lada radioen. Ja, før jakta i fjor, sa han... Sto fortsatt på tre strek.

 

Har jakta med en del som har brukt Lafayette, og som har bytta merke etter en sesong eller to, bl.a pga vanninntrengning.

Link to comment
Share on other sites

En på jaktlaget har Hunter F1. Midt i jakta i år spurte jeg i forbifarten om han hadde lada radioen. Ja, før jakta i fjor, sa han... Sto fortsatt på tre strek.

 

Har jakta med en del som har brukt Lafayette, og som har bytta merke etter en sesong eller to, bl.a pga vanninntrengning.

Men er det micro 5 de har hatt eller eldre modeller? Jeg har hatt en hunter, ikke F1 men modellen føre og da bestemte jeg meg for å aldri ha hunter igjen.

 

Jeg har 5 års garanti på min micro 5 om jeg ikke husker feil, men jeg kjøpte i sverige da.

Link to comment
Share on other sites

Har jakta med en del som har brukt Lafayette, og som har bytta merke etter en sesong eller to, bl.a pga vanninntrengning.

Men er det micro 5 de har hatt eller eldre modeller?

 

Både micro 5 og eldre modeller. Den eneste jeg vet av som har berga Lafayette'n over tid er en på elglaget som er dårlig til beins og alltid har postene nærmest vei, og som kun sitter på post....

Link to comment
Share on other sites

Når jeg plukker opp Micro 5 og deretter en Hunter, så er jeg nok på god vei overbevist. Hunter'n virker litt "billig" i forhold. Funksjonsmessig er sikkert Hunter helt grei, men nå har jeg og mange rundt meg brukt Micro 5 i to år og vi er SVÆRT fornøyd!

 

(Info: Er forhandler og har tilgang til begge. Gutta på Norma blir sikkert litt sure hvis dere sladrer nå! :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg låner denne tråden (håper det er ok) for å spørre om noen av dere som bruker Hunter jaktradio har innlagt sikringskanaler?

Jeg har en Hunter MK 16 og den har 6 jaktkanaler, men ingen sikringskanaler. De skal vist ligge i radioen, men etter det jeg har fått høre, må de hentes frem via en egen programvare.

Er det noen i oslo-området som kan gjøre slik programmering.

Alle i elgjaktlaget mitt (er ny på laget i år) bruker sikringskanal og dermed er jeg utestengt for å følge med. Må få info via en fra laget via en av jaktkanalene.

Takknemelig for svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

brukte lafayette micro 5 til elgjakta i år, og den kan jeg anbefale på det sterkeste! Supert at den er vanntett, da det ble en god del vann på den... Brukte den i 6 dager ( så lenge vi jaktet) uten å lade (fortsatt fult batteri 3/3 streker, 2/3 når den ble kald... ). Lydkvaliteten er super og rekkevidden er veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...