Jump to content

FAIR Kombi - bytte rekkefølge på avtrekkere?


Muntjac

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har en FAIR kombi 20/76 + 7x57R med rifleløpet på fremre avtrekker. For meg, som sikkert for mange andre, føles dette veldig rart når det det er hagla som skal i bruk. Jeg er også redd for å sende av gårde rifleløpet i situasjoner hvor kun hagle er trygt (og motsatt) naturlig nok.

 

Er det mulig å bytte om rekkefølgen på avtrekkerne hos en børsemaker? Noen erfaringer med dette? Hva er prisen? Eventuelle risiko?

 

Har forøvrig et hagleløp til denne kombien også, men det er for meg sekundert at øverste løp vil skytes med fremre avtrekkert i etterkant av en slik endring. Tenker å få boret opp til mindre choke uansett.

 

Mvh Muntjac

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg har også Fair kombi med rifla på fremste avtrekker. Har ikke hatt 2 avtrekkere på så mange år at jeg er ikke vant til noe annet. Mulig det en ulempe ved hurtige haglskudd, men en fordel for oss med lange fingrer, at vi da kanskje får bedre plassering av avtrekker på rifleskuddet. Er en grunn til at jeg ikke har gjort noe med det enda.

Et alternativ for meg vil nok bli en avtrekker, med riktig avstand for godt avtrekk, og løpsvelger. Så får løpsvelger stå på "hagle" til avstanden viser at det er rifle som gjelder. Tror man har tid til å stille om da.

Dette var bare noen tanker fra en vanlig jeger.

mvh

Isbjønn

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjorde dette på en Marocchi 12/76-222 R. Det var ingen stor børsemakerjobb og kostet ikke mye, uten at jeg husker prisen. Børsemakeren byttet enkelt og greit avtrekkernes plass, og smidde dem til så de kom greit bak hverandre.

 

Jeg brukte denne kombien i en årrekke, og angret aldri inngrepet. Helt enig med deg at det er unaturlig å skyte rifla på fremste avtrekker, men merkelig nok føles det mye mer naturlig idag med drilling.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...