Jump to content

Lyddempar på Remington xcr i .270wsm


Linduvarri

Recommended Posts

Hei, vurderer å få dempar på denne børsa, mest for å få betre balanse og stødigare skyting, men og for å verna hørselen. Det er ikkje så viktig å få dempa smellet som å betra balansen, så eg ser for meg ein kort og evnt. lett dempar. Men las nyleg i Jakt at aluminiumsdemparar ikkje tolde høgt trykk/stor fart. Eg vil ha ein dempar som eg ikkje får noko som helst kluss med, og som det ikkje er fårleg å bruka over langt tid.

 

Er takknemleg for råd frå andre som kan dette.

 

Mvh Lindu

Link to comment
Share on other sites

Reflex`n bygger mye inn over løpet og det hjelper noe, disse demperene er laget for og tåle alt,

så noe mere robust skal du lete lenge etter.

Hausken Maxim med stål innmat veier ca 400g men den er litt lengre i fronten enn Reflex`n, men på lengre løp

kan dette være et godt alternativ.

Men er det slitestyrke du er ute etter så er det Reflex`n som er den som tåler mest.

Disse er opprinnelig laget for automatvåpen og det sier litt om hva som forventes av disse.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Jakt og friluft i Arendal pga gode priser.(Bor i Oslo)

Jeg fikk gjenging,demper og gjengebeskytter der for 2600,-

Det står 3600,- for demperen på hjemmesiden deres,men ring dem og be om en pris.

Disse gutta sendte børsa mi med eget bud for og nå frem før toppjakt i Sverige uten og belaste meg for kostnaden,

så de annebefales sterkt fra min side.

 

Mhv

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...