Jump to content

Jaktleder i dilemma


Truls

Recommended Posts

Tror du ikke han lærte noe selv av denne situasjonen.

Men det kan være lurt å ta en gjennomgang før jakta tar til hva som gjelder på jakta, postfolkas opptreden etter skudd eventuell oppfølgingsskudd. Hunder, radiobruk, Dette med å forlate posten sin uten tillatelse er veldig viktig at jaktleder innprenter i laget, dette går på sikker jaktutøvelse.

 

Jaktlederjobben er ingen enkel jobb og som du sier, lagsmedlemmene er forskjellige mennesker som opptrer ulikt i en stresset situasjon. Derfor er det enda viktigere at laget har klare kjøreregler slik at alle vet hva som gjelder.

NJFF arrangerer jaktlederkurs rundt omkring nettopp for å bevistgjøre jaktlederne på den jobben de skal gjøre for laget sitt, rettighetshaver, samfunnet rundt seg, samtidig er det også nyttig for lagsdeltakerne å delta på ett slikt kurs, for å forstå jobben til jaktleder.

Jaktlederen er den som også skal ri stormen av. og fronte laget sitt.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

 

Jeg trakk innlegget nettopp av samme årsak - at jeg vil fronte laget, noe jeg alltid vil gjøre. Innlegget var et utslag av frustrasjon. Beklager hele greia.

 

Ikke no å beklage det Truls, Tror det kan være nyttig å diskutere jaktleders rolle og lagets rolle nå foran elgjakta tror det kan være nyttig for svært mange.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...