Jump to content

Utvomming, partering, mørning og oppbevaring av vilt


Maui

Recommended Posts

Dette høres kjempebra ut! Jeg har en del å lære på både partering og mørning føler jeg. Googlet filmen litt i dag og det ser ut til at den blir obligatorisk del av Jegerprøven fra neste år!

Håper å ha den i postkasse i morgen. Er jeg heldig kan jeg få prøvd den ut på selvskutt rådyr helga som kommer!

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte filmen under jakt og fiskedagene på elverum i år og kan absolutt anbefale den til alle jegere!! har hatt god nytte av den spesielt til finparteringa. bestemte meg for ¨lære dette skikkelig og fikk gode tips. Kjærringa ble fornøyd med rådyrrull og koteletter! :D god kapittelinndeling og veldig oversiktelig og grei. Løp å kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Fikk DVD-filmen forrige helg. Har ikke sett alt ennå men det jeg har sett ser bra ut. Fikk prøvd ut kapittelet om rådyr etter jakta på søndagen og det meste var ting jeg visste fra før. Veldig gode og tydelige bilder og hele prosessen blir beskrevet på en veldig enkel og pedagogosk måte. Litt andre måter å finpartere på og enderesultatet ble knallbra! Gleder meg til å lage middag til samboeren til helga!

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke Clausen sin film men "Det ville kjøttet" ble omtalt som "den desidert beste filmen" for behandling av felt vilt på det Norske markedet. Tar for seg ALLE jaktbare viltgrupper i Norge og så ser jeg at det er et solid team bak den. NJFF, Mattilsynet, Direktoratet for Naturforvaltning, Statskog og Norges Skogeierforbund...

 

Har kikket litt mer på den nå og det er veldig stor fokus på hygiene, mørning + at de tar oss igjennom partering helt ned til de minske detaljer... I tillegg er den lett å finne fram i. Man kan bla seg fram til det man har behov for. F.eks flåing av elg eller finpartering av rådyr.

 

I morgen blir det fuglejakt her. satser på å få testet ut de kapitlene som omhandler rype og skogsfugl...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...