Jump to content

Extremponsjo fra XXL


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Gikk til innkjøp av en såkalt extremponsjo fra XXL. Den er produsert av Helsport. Har bare prøvd den utafor døra her, men den virka utrolig varm. Noe jeg trenger i æljakta da det blir bare postering på meg. Er det en eller annen som har prøvd denne under litt barske forhold ? Den minner mye om fjellduken extrem, selv om de kanskje ikke kan sammenlignes kvalitetsmessig. Tykk og god. Noen som vet ?

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte Helsport sin ( uten for) i fjor på elgjakt. Det var vind fra nord og sludd og ca. 0 grader, med andre ord det verst tenkelige føret vil jeg si. (Har kalde minner fra slikt føre i militæret.)

Fikk et smart tips fra en i laget; Tomt syltetøyglass med et telys i.

Putt dette under og komforten stiger utterligere.

Jeg hadde det som plommen i egget på post. faktisk egnet til å gå korte turer med også, selvfølgelig da uten telyset under:-) jeg har en formening om at en fjellduk med for blir litt for mye av det gode. Så lenge den er tett vil andre plagg sørge for varmen.

Link to comment
Share on other sites

Norrøna? Går ut i fra at det er Helsport X-trem du har kjøpt, har sett på den på XXL.... Er nok et bra produkt dette, Helsport er da et skikkelig og traust kvalitetsmerkenavn.

Har brukt forskjellige Jerven versjoner siden "komfen" for godt 20 år siden.... men hadde ikke vært redd for å handle Helsport. Eneste faren er at en kunne blitt mobbet noe av merkemafia-en. 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Denne fra Helsport og den er veldig varm og god.

Dessuten mener jeg denne er bedre å ha på med armene og hetta en jerven sin er.(Postere)

 

Desverre fikk merkemafiaen has på meg så jeg kjøpte meg nye Jerven Exclusive med utskiftbare foringer på villmarkmessen i år.

Denne brukte jeg på reinsjakten i år og føler denne er mer stor og klumpete en Helsport sin er.

Ren postering----Helsport

Tur/sovepose/alround----Jerven

 

mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Jerven extrem. Det er som himmel og helvete med og uten. Den er vanvittig god, og jeg vil tru du har fått tak i deg en bra fjellduk. En på elgjaktlaget mitt har en pose fra Jegma. Den er også veldig god, og han er kjempefornøyd.

 

Da det er kaldt så bruker jeg lommevarmer på bensin som jeg har på fanget jeg. Funker vanvittig bra, og den varmer'n brenner i 5-7 timer på 1 fylling. Hender jeg får det "litt" for godt og varmt på morraskvisten, og da har det hendt at jeg har sovna gitt :oops:

 

Bruk kun Zippobensin på varmer'n. Jeg brukte det til kanna var tom, og da funka alt perfekt. Men da jeg prøvde Ronsonolbensin. Den brant antagelig for mye/for varmt, så varmer'n ble ødelagt :shock:

 

Jeg kjente at den ble unormalt varm, så jeg vil tru bensintypen var skylda. Men det sto jo ikke noe om at jeg måtte bruke en spesifikk bensin, så jeg ble litt paff og grinete av det siden det skjedde mens jeg var på jakt. Men da veit jeg ihvertfall hva jeg skal bruke på neste lommevarmer 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...