Jump to content

Tikka som klikker. For stort kammer?


kahles

Recommended Posts

Har ei Tikka M695 som har vært trofast i mange år. Nå opplever jeg at den gir et klikkskudd i ny og ne, med et veldig svakt anslag i tennhetta. Har slipt tennstiften littegranne hos børsemaker, for de mente den var for lang og ikke fikk nok fart. Men det fungerte ikke, å da er spørsmålet om kammeret kan være litt for stort, og at hylsene jeg presser blir presset litt for mye, slik at hylsens plassering i kammeret kan variere litt, å derfor resultere i klikkskudd av og til? Hadde vært fint med svar fra noen av dere som virkelig vet hvordan dette fungerer.

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme problemet det siste året med min Ruger i 35 Whelen, hvert tredje / fjerde skudd klikket men gikk av på andre eller tredje forøk.

Årsaken viste seg å være slakk tennstempelfjær og noe skjevt anslag på hetta.

Ny Wolff fjær ble montert, tennstiften justert og nå funker alt som nytt :)

Link to comment
Share on other sites

Slik er min 695 og....! Har hatt klikk ved fleire tilfeller. 2 av dei under jakt, men "heldigvis" for min del, fekk eg nytt skudd i kammeret før hjorten forsto kva som skjedde. 2 typar ferdigkjøpt ammo, og eitpar typar heimeladd. Leverte sluttstykket inn til sjekk, sidan det var nnanfor garantitida, utan at børsemakeren kunne finne noko feil. Det var leverandøren som meinte feilen kunne ligge i sluttstykket, og ikkje i kammeret....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...