Jump to content

"Kjepper i jula" på harejakt


korporal

Recommended Posts

De to siste gangene jeg har vært på harejakt har jeg opplevd og bli sabotert.

 

-Den første gangen ble hunden min stoppet, og hindret i og fortsette letingen etter et tap på vei! :evil:

-Den andre gangen ble haren i vår los, skutt like ved oss, og på en slik måte at det må ha vært gjort med overlegg! :evil:

 

Jeg har en svært sterk mistanke til et annet jaktlag :evil:

Jeg syntes det forsvinner litt av gleden og sjarmen og dra på jakt, når en må bekymre/grue seg til om noen ødelegger dagens tur..... :(

 

Hvordan takler man slikt?? En har jo ikke bevis og vise til!

Link to comment
Share on other sites

Får gjøre som en gjorde herover. En som skaut haran i losen til bikkja hans, møtte karen som hadde skutt, med haran å greier, og han innrømte att han hadde skutt, og att han viste att det ikke var hans egen hund som jaget haren.

"Jaja, du får grattulere da" sa,n og stakk fram hånda for å grattulere

"takk takk"sa skyttern og stakk fram hånda.

Men i stedet for å ta skytter'n i hånda, så tok han tak i tommeltotten hans og knakk den:P hahaha..

Link to comment
Share on other sites

Hvordan gikk det men han som knakk tommelen?

 

Litt av et stønt å dra, gjør man slik på feil type får man vel samme medesin tilbake!

 

Eller det spørs om fyren som fekk knekt tommelen, var sjeleglad at det var kun tommelen som knakk, det veit man aldri.. :roll:

 

Ellers enig med Monsen over her.. Poenget er vel heller, at ein bør oppføre seg på ein måte sånn at ein slepp sånne ting.. Tulleskyting kan framprovosere idiotiske ting, men alikevel bør det gå an å unngå å bruke vold.. Sånn sett, så var vel i grunn begge partene, langt frå den grensa, som ein i dag kaller sunn fornuft.. Alt går så meget betre med litt sunt folkevett..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...