Jump to content

Ettersøkslogg


jegerak

Recommended Posts

Jegerak,

 

Kanskje jeg har misforstått ideen din her (eller kanskje du spøker?), men viss du vil at hundeførere skal leggge ut detaljerte rapporter av ettersøk med hund av skadeskutt hjort, så tror jeg du er på feil spor. Skadeskyting kan skje den beste (og absolutt alle), og det siste jeg ønsker er at jegere skal "henges ut" på norges største jaktforum med detaljer om ettersøk, hva, hvorfor, hvordan osv. Tipper forresten at de fleste jegere i Lindås nå vet hvem dette dreier seg om....

 

Hundefører har signert taushetserklæring (der hvor jeg jakter iallefall), og denne forventer jeg blir respektert. Skal vi ha en ettersøkstjeneste som brukes, synes jeg ikke dette skal publisere på Kammeret.no eller andre steder for den saks skyld. Det å skadeskyte er noe av det værste en jeger gjør og for mange er det å ringe etter ettersøkshund en belastning stor nok i seg selv. Viss det i tillegg skal publiseres på internet, vet jeg at mange kommer til å droppe å ta den telefonen....

Link to comment
Share on other sites

Trur du har misforstått meg jeg. VAR IKKE MENINGEN å henge ut verken jeger eller noen andre. Men heller en fortelling på hvordan det har gått..erfaringsoverføring til andre som er intressert i temaet. Men jeg har ingen problemer med å fjerne alt jeg skrev... ( jeg visste ikke at det er skrevet taushetsærklæring, beklager dette...)

Link to comment
Share on other sites

Herregud. Hvor tander går det egentlig an å være.....

 

En tråd om ettersøk har potensial til å bli en informativ og nyttig tråd, og dem er det ikke alltid for mange av. At noen kanskje kan føle seg støtt (forutsatt at det på en eller annen måte fremgår hvem som har skadeskutt) kan ikke være tungtveiende nok til å legge hele tråden død.

 

Hva som legges i hvert innlegg må selvsagt være opp til den enkelte, og selvsagt skal taushetsbelagte opplysninger holdes utenfor. Når det er sagt så skriver vi alle her under nick, og det kan da ikke være umulig å utelate både navn og stedsnavn dersom det er hensiktsmessig. Endel gjøres jo etter trafikkskadet vilt, og da kan det jo ihvertfall ikke være noe problem å dele erfaringer på Kammeret.no

 

En tråd om ettersøk har gått på søsterforumet Robsoft i lang tid, og det er en tråd jeg leser med stor glede.

 

Så kom igjen! Fyll på med ettersøkserfaringer!

Link to comment
Share on other sites

Herregud. Hvor tander går det egentlig an å være.....

 

En tråd om ettersøk har potensial til å bli en informativ og nyttig tråd, og dem er det ikke alltid for mange av. At noen kanskje kan føle seg støtt (forutsatt at det på en eller annen måte fremgår hvem som har skadeskutt) kan ikke være tungtveiende nok til å legge hele tråden død.

 

Hva som legges i hvert innlegg må selvsagt være opp til den enkelte, og selvsagt skal taushetsbelagte opplysninger holdes utenfor. Når det er sagt så skriver vi alle her under nick, og det kan da ikke være umulig å utelate både navn og stedsnavn dersom det er hensiktsmessig. Endel gjøres jo etter trafikkskadet vilt, og da kan det jo ihvertfall ikke være noe problem å dele erfaringer på Kammeret.no

 

En tråd om ettersøk har gått på søsterforumet Robsoft i lang tid, og det er en tråd jeg leser med stor glede.

 

Så kom igjen! Fyll på med ettersøkserfaringer!

 

Kan gjerne også skrive under med fullt navn or regnr på bikkja, så folk kan velge om de vil ordne avtale med vedkomende og risikere og bli satt i gapestokk påofentlig forum

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...