Jump to content

Hvem fører Mossberg hagler i Norge?


B.E.E.

Recommended Posts

Bergen Jakt og Friluft importerer våpen fra USA, på etterspørsel. Og Mossberg er et av merkene de importerer. Remington, Ruger, Marlin, Weatherby og Tikka importeres IKKE.

Vurderer selv en Mossberg hagle, men jeg ville nok ikke ha kjøpt 590-modellen, i og med at den ikke har chokes og

er lagd for slugs og større spredning av hagl.

Link to comment
Share on other sites

er mossberg halvauto noe å anbefale? jeg har også sett på disse, da jeg skal ha ei ikke altfor dyr halvauto til due, and og kanskje skogsfugljakt. hagla være forholdsvis lett og hendig og ikke minst driftsikker. Har også sett på pent brukte franchi hagler. Disse stiller kanskje sterkest, men jeg er også interessert i å finne ut av hvordan mossberg haglene er..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Er d feil på sidene da?

Forskjell på 590a1 og 500?

 

Ja, det er eller var feil på sidene til Winge. Det er bilde av en 500, "Mariner"-modellen, men det står 590A1 på sidene deres.

 

Fornøyd med min, en 500 Mariner. Lerduepatroner setter seg ofte fast i kammeret etter avfyring, akkurat som på Rem 870'n når den var ny. Tror det går seg til på denne også.

 

Jeg måtte plukke 500'n fra hverandre og file på patronstopperen før jeg i det hele tatt kunne prøve den. Den slapp ikke patroner ut av magasinet.

Det er tråkkere gange på sluttstykket enn på Rem'en, men tror dette vil gå seg til etterhvert. Kan anbefale Mossberg, et ujålete og praktisk våpen:)

Link to comment
Share on other sites

Det Winge selger er en ekte 590A1 Mariner.

590A1 kommer i flere varianter med kortere og lengre magasintuber+ kortere og lengere løp.

 

Rart. Kjøpte min hos Winge. Annonsert som 590A1, det var også det jeg søkte på og reserverte, men det står da vitterlig stemplet "500" på min.

Link to comment
Share on other sites

hmmm.. :? Da er det jo feil, og da bør Winge oppdatere dette.

Jeg ser på varetittelen og at bildet virkelig er en 590A1 Mariner, men en 500 Mariner er også kosmetisk identisk med den.

 

Det beste er jo bare å ta en telefon til Winge for å være sikker. Man kan også spesialbestille det man vil, skulle jeg tro :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...