Jump to content

CZ 75 SP-01 Shadow


Markko

Recommended Posts

Hei, jeg skal snart ut å kjøpe min første pistol og har lurt litt på CZ Shadow.

Er det noen som har noen erfaring med dette våpenet og kan fortelle litt?

Noen forbedringer jeg burde gjøre på det evt, sikter osv.

Jeg snakket tidligere i dag med eier av www.interarms.no, og han ville selge denne pistolen for 6900 kroner fremover.

Alle andre plasser jeg ser den, så ligger den på 7500 kroner ++

 

Alle tilbakemeldinger tas med stor takk :)

Husk at jeg er helt ny, så ta det litt med teskje :P

Link to comment
Share on other sites

har en selv, har skutt ca 2000 skudd med den, ingen feil så langt,

men du må huske att dette er en billig pistol, så ikke forvent deg super finish, men du får noe som fungerer, selvfølgelig kan

man jo få mandagsutgaver av disse og.

 

jeg skyter prod, med den, så har ikke gjort noe forandringer enn så lenge, men blir vel å bytte skjefter med andre orginale etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle svar så langt :)

Dette blir jo min første pistol, så tenker at jeg ikke skal ta heeeelt av til å begynne med.

Tror ikke fruen hadde blitt så fornøyd hadde jeg gått for noe i klassen 17000 kroner + enda :P

Hvordan synes dere prisen er da?

Jeg har tråla nettet rundt, også i Danmark og ser ut som om han er den billigste her i landet.

Link to comment
Share on other sites

Skal skyte felt, militær, og grov til å begynne med.

Stevnet som er 12 september i Hokksund så få rjeg anledningen til å teste ut den nevnte CZ da en klubbkompis har nettopp kjøpt den som 9mm nr 2.

Fra før har han en STI Eagle 5.0, den har jeg prøvd og den er rett og slett nydelig.. men klarer ikke helt å svelge 22000 kroner helt enda :P

Link to comment
Share on other sites

Skal skyte felt, militær, og grov til å begynne med.

Stevnet som er 12 september i Hokksund så få rjeg anledningen til å teste ut den nevnte CZ da en klubbkompis har nettopp kjøpt den som 9mm nr 2.

Fra før har han en STI Eagle 5.0, den har jeg prøvd og den er rett og slett nydelig.. men klarer ikke helt å svelge 22000 kroner helt enda :P

 

Er selv i Hokksund, og har en custom Shadow, den bør du også prøve før du bestemmer deg. Gi lyd fra deg bare.

Link to comment
Share on other sites

CZ 75 SP-01 Shadow er i mine øyne en veldig bra pistol.

Min har gått ca 1500 skudd nå, uten en eneste feilfunksjon. Den er da dønn kake standard i fra fabrikk.

Driftsikker som bare det, lav kjernelinje og godt grep.

 

Han her lager finfine grepsplater til CZ, vis du utvikler plastallergi mot de som er standard på våpenet:

http://www.marschalgrips.com/?content=CZ-models

De blir de skreddersydd til ditt ønske.

Link to comment
Share on other sites

Skreddersydde grep er neppe lovlig i production divisjon.

Det kan de godt være, men med enkelte begrensinger. Se i reglene, appendix D4, punkt 20.3.

 

På generell basis hadde det vært greit om slike ord som "tror", "neppe", og "sannsynligvis" ikke dukket opp i forbindelse med spørsmål rundt lover og regler, spesielt når det tar 15 sekund å finne den aktuelle loven eller regelen.

Link to comment
Share on other sites

Det kan de godt være, men med enkelte begrensinger. Se i reglene, appendix D4, punkt 20.3.

 

har du lest 20.3?

Du har lov til å bruke aftermarked grips som har samme profil/konturer som OEM.

Lager OEM grep som er lik de "skreddersydde" grepene her?

 

Btw vet du hvorfor "rubber sleeve" er forbudt? Nettopp fordi man ikke skulle bruke de til å bygge opp og lage ett "kontur-grep".

Samme grunnen til at reglene for bruk av grip-tape er slik de er.

Link to comment
Share on other sites

har du lest 20.3?

Nei, jeg har bare funnet frem til riktig plass i reglene, lest nedover lista og funnet det relevante punktet, men så stoppet opp etter å ha lest "20.3", for ikke å måtte lese selve teksten da det er så slitsomt.

Du har lov til å bruke aftermarked grips som har samme profil/konturer som OEM.

Lager OEM grep som er lik de "skreddersydde" grepene her?

Siden vi tydeligvis skal være frekke med hverandre: har du lest D4-20.3? Ordet kontur inngår ikke i det punktet. Prøv å være nøyaktig med det du sier, hm? Videre, har du sett på nettsiden det ble linket til? Jeg har selvfølgelig ikke giddet å be om profilmål for alle grepene disse folkene tilbyr og sammenlignet dem med de tre forskjellige grepstypene som OFM tilbyr i dette tilfellet, men så sa jeg heller ikke at alle ville være lov. Det ser for meg ut til at det er flere av de avbildede skreddersydde grepene som sannsynligvis går innenfor reglementet. Og poenget til Hveem var vel at disse var litt penere enn originalgrepene, ikke nødvendigvis at de skulle være match-grep.

Link to comment
Share on other sites

Siden vi tydeligvis skal være frekke med hverandre: har du lest D4-20.3? Ordet kontur inngår ikke i det punktet.

 

Ja og i tillegg har jeg vært på IPSC GV hvor det ørten diskusjoner på dette (der er det ett eget forum for bare grep og tape i PD).

 

Aftermarket grips which match the profile of the OFM standard

 

Dvs hvis en produsent x har grep som er 5mm tykke så kan du IKKE sette på noen som er 3mm (eller 7mm)

 

Vince pinto skrev på GV:

For the record, the word "profile" means "a side or sectional elevation; a view of anything in contour; a side view of an object".

 

For IPSC, we take a two dimensional view from two sides. Lay Grip 1 and Grip 2 on a flat surface at eye level (view 1). Now turn both grips 90 degrees to the left (view 2). If they're essentially the same profile (e.g. "shape") from both views, you're good to go.

 

What the rule prohibits is swapping, say, 50mm thick OFM grip for one with a huge palm swell. The material of the grip is of no concern, so rubber can replace plastic etc., or vice versa.

 

ja flere av grepene linket til ser ut til å kanskje være lov, men det vet man ikke før man har sammenlignet dem.

men det som jeg nok reagerte emst på er "De blir de skreddersydd til ditt ønske."

Det tolker jeg til at de blir tilpasset hver enkelt persons ønsker og hender. Og da kan man nok fort havne i open på en match hvor man sjekker PD våpen.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...