Jump to content

BR Reflex T8 eksplodert?


M67

Recommended Posts

Det skal noe til, da den er sveist i stål :wink:

Den er fin, med kort byggelengde foran munningen. M men den er J... tung :(

Har en på 6,5'en min, den blir meeget framtung.

Til en posteringsbørse er den helt grei, men til å bære i skogen :?

er fornøyd med min, men det har med bruksområdet å gjøre!

Virker serdeles solid og velgjort (de første skudda med NP tok i kanten men det kan ha med gjengene å gjøre :wink: ).

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet om to, dog uten at de har gått i lufta av den grunn. En inngår i utstillingen til Artemis, den var ikke entret på gjengene, og skled av gjengepartiet slik at den i praksis hang løst, når eieren da skjøt tok kula i baflene og lagde ett relativt urundt hull.

 

Ingen skade på skytter eller våpen, demperen var dog kass.

 

Det andre tilfellet jeg har hørt om er nogenlunde parallelt i handlingsforløp, dog var demperen her montert riktig, men på en pipe som var urund/usymetrisk - eieren ble advart mot å skyte med den før pipa var byttet pga av dette, men valgte å "skytetilpasse" demperen.... Unødvending å si at hullet i denne demperen også er urundt, ei heller en fremgangsmåte som på noe hvis anbefales.

 

Dog kan det anføres at eieren av dette oppsettet bruker både rifle og demper enda, såvidt jeg kjenner til.

 

Normal disclaimer: har inneværende år bidratt i to dager som dugnadsarbeider ifb med rigging av Artemis AS sin stand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...