Jump to content

Wingmaster HD choke


gordon setter

Recommended Posts

Har kjøpt et par eskes wingmaster hd 12/76 nr 4.

Men er det noen her på forumet som har testet remington sin Wing Master HD 12 Gauge Choke Tube Turkey/Predator Extended, Extra Full Md

 

http://www.choke-tube.com/proddetail.as ... 7&cat=7967

 

Eller full choke

 

http://www.choke-tube.com/products.asp?cat=7967&pg=5

 

Er det mulig å få disse til benelli sine hagler..noen som vet??

Ser for meg å plukke sittende vinterryper på 40-50 meter med disse hagleskuddene og trang choke, men må teste dette ut på skive og se først. Om jeg finner choke som passer hagla mi da. Men bør vel være fult mulig med disse haglepatronene.

 

I vinter målte jeg med avstandsmåler flere ganger når ryper jeg så på bakken lettet når jeg prøvde å gå inn på haglehold, de fleste gikk opp på ca 40-50 meter, som var utenfor haglehold med den ammunisjonen jeg hadde da. Ble noen med rifla da, men siden kompisen kun hadde hagle så ble det til at vi prøvde å komme på haglehold flere ganger.

Faktisk genialt med avstandsmåler på sittende vinterrype, fant ut hvor langt vi måtte gå for å ha ca 30 meter fram til fuglen :P

Link to comment
Share on other sites

Har skutt veldig mye vinterrype med blyhagl nr 4, har alltid brukt større hagl om vinteren pga lengre skuddavstander, og at det ofte blir skutt på rype som sitter på bakken.

Vet gamlingene fortalte de brukte BB også, men så ble jo det forbudt en periode så har ikke prøvd det selv, nå er jo det lov igjen men finnes ikke i bly.

Tror det blir å funke fint med hd i nr 4 på sånne avstander.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prøv Patternmasterhttp://patternmaster.com/benelli-beretta-chokes/12ga-benelli-beretta-3-choke-sets/ choker!

Kollega har Ruger Red Label hagle med patternmaster choker.. Han har et sett med 3 i 1. Short,Medium & Long range.

Han bruker longrange og medium. Man må å vente litt før man dundre avgårde med disse!

Skyter måke på 50-60m med stål nr-6 så det er Bra samling på ladning også.

Bruker Rio venatum 12/76 52gr nr-5 utpå seinhøstn etter fjellrypa.

Han er MEGET fornøyd med de!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har sittet å set litt på midway nå, ser de har egne choker for hevishot som jeg syntes

så sykt fristende ut, men så er spørsmålet om den går i min franchi fast white, den det

sto beretta mobilchoke på så helt lik gjengemessig som mine orginalchoker.

 

Edit: Ble bestilt dead coyote choke i dag, blir spennende å se om kombinasjonen av dead coyote

choke å hevi 13 nr 4 vil funke på dryge hold på gåsa, blir vel fram med sponplata for en test igjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...