Jump to content

åta er delvis borte.. rev eller noe annet?


dalla

Recommended Posts

Prøv å grave ned åte eventuelt feste det slik at rev ikke kan ta med seg åte ditt, jeg brukte selv grovmasket not

som jeg la over åte og dereter la jeg stein rundt kanten på nota. Slik får rev osv med seg kun små biter av gangen

istedet for at de stikker av med helle åte.

 

 

Støtter den, gåsejegern. Prøv å feste åtet bedre. Få det gjerne festet til jorden med tau/garn/netting/eller is på vinteren, slik at reven ikke kommer av gårde med hele matfatet. Nå vet ikke jeg hvor i dataverden du dalla pleier å holde til, men jeg tipper COD, CS, WOW osv. skulle være i nærheten (jf. Tards og LOL). Med et slikt utgangsspørsmål må du vel regne med noen morsomme kommentarer, å gi en spøkefull kommentar er vel ikke synonymt med å være tilbakestående :?::roll:

Link to comment
Share on other sites

Kan svare etter fattig evne eg då :)

 

Det er egentlig veldig vanskeleg å seie kva som har vore på åta di. Det kan vere omtrent kva som helst; rev, kråkefugl, måke, katt, hund osv osv.

 

Skal du finne ut av det må du nesten sitte på åta, henge opp viltkamera eller sjå etter spor rundt åta.

 

Kanskje nokon som har andre tips?

Link to comment
Share on other sites

Et lite tips for å skille mellom fugl og pattedyr, er å studere det som eventuellt måtte være igjen av åtet. Hvis du finner små strimler som er dratt ut ifra beinet, så er dette kråker/skjærer eller rovfugl som har vært på ferde. De napper bare små biter ifra åtet, og da blir det ofte hengende igjen små senestrimler. Hvis ikke du ser noe slikt, så kan jeg nesten garantere at det er rev eller en annen firbeint. :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...