Jump to content

Øvre eller nedre løp først....?


GS Terje

Recommended Posts

Hei.

 

Hva mener dere?

Tidligere hadde jeg alltid valgt det øvre løpet som første løp og spredning.

Deretter nedre med noe trangere choke.

 

Har nå byttet rekkefølge og synes treffene blir "renere" (ikke flere, men flere hagl som treffer)

Tror jeg har lett for å sikte for høyt.

 

Er det hipp-som-happ med rekkefølge på løpene eller noe jeg ikke vet om.... :oops:

 

 

mvh Terje

Link to comment
Share on other sites

Forutsatt at begge løpene går rett så spiller det ingen rolle. Det eneste er at du får mindre munningsvipp på de nederst løpet, så vidt jeg vet er det knapt nok ingen som rutinemessig skyter det øverste først.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det nederste løpet har som sagt over her som regel større trangboring, og da kan det være fint med et litt trangere løp på 2. skuddet. Selv bruker jeg 1/2 i det nederste og 3/4 i det øverste for å ha litt mer fart i 2. skuddet på rypa.

 

Vet at flere alltid bruker det underste løpet på skytebanen fordi de treffer under duene med det øverste.

Link to comment
Share on other sites

Var akkurat på skytebanen, der jeg kom utfor dillemaet du snakker om her. Tenkte jeg skulle ivei å skyte litt leirduer med nyhagla.

Skyter med nederste løpet første serien(det mest åpne), og treffer omtrent ingenting. Får deretter tips om å skyte med øverste løpet, som er litt trangere. Og treffer mye mer med det.

Konklusjonen var at det nederste sprer så mye at dua kommer seg imellom haglene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...