Jump to content

lading av 45-70


bøkkert

Recommended Posts

Søker råd om hjemmelading av 45-70 gov. Er i startgropen som lader, og trenger råd. hva trenger jeg av dier, necksizer , crimper og kule isetter utstyr.? skal bruke pressa til en kompis.(hornady). Det er jo en jungel av forskjellige dier på markedet..Svar mottas me stor takk.....

 

Er ikke sikker på om dette innlegget kom på riktig stedmen nå er det forseint,,

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker et diesett fra Lyman med 3 dier. En sizedie som presser hylsa og støter ut den brukte tennhetta. En ekspanderdie som utvider hylsemunningen litt for kuleinsetting. Og en seaterdie for å sette i kula. Jeg bruker i tillegg en Lee Factorycrimp. Jeg synes at det er greiere enn å krympe med kuleisetter dien, selv om det også går helt fint.

Link to comment
Share on other sites

lee diesett er det billigste alternativet.... det har funket prikkfritt til nå... har 3-diesettet og factorychrimp i tillegg... gode patroner om man er litt nøye med ladingen. får god presisjon både på røyksvakt krutt og svartkrutt. fyr i gang pressa, så ser du kor artig det er.. og ikke minst billigere enn kjøpings

Link to comment
Share on other sites

Støtter siste taler, har brukt Lee die sett i 15 år og det har fungert knirkefritt.

Eneste modifikasjonen jeg har gjort er å sette på skikkelige låseringer med settskruer.

De originale til Lee er bare "låst" med en O-ring og det holder ikke hvis du skal skru diene inn og ut av pressa ofte.

Nå er det bare å skru dem ned så sitter de i riktig posisjon hver gang. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...