Jump to content

Hvilken vadebukse skal jeg kjøpe???


Salmon

Recommended Posts

Nå har jeg hatt 3 forskjellige vadebukser av den "pustende" typen og I N G E N av dem har vært tette i mere enn èn sesong. Alle som en blir de utette i skjøtene i sokken (neoprensokken). Har brukt en formue på lim, men nå vil jeg ha noe som holder tett litt lengre.

Hva skal jeg velge i prisklasse opp til 3000,-

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt mange vadebukser, men av alle så er dette den mest "driftssikre" jeg har hatt;

http://www.flue.no/epages/Store.sf/no_N ... A2-0001%22

Passer for både kalde og varme dager, og er meget solid.

 

Veiledende 3995,-. Men flue.no (samme mann som fangstmann.no) er flittig med tilbudene sine, så hvis du har tålmod så bruker det til stadighet å dukke opp 25% på "hele butikken".

Link to comment
Share on other sites

Dersom det er neuprensokken som er problemet har jeg et lite tips som kan forlenge levetiden til alle merker betraktelig. Kjøp vadesko med litt ekstra plass og tre en rimelig ullsokk utenpå neuprensokken på vaderen. Dette reduserer slitasje fra grus og sand som kommer ned i skoen betraktelig. Jeg har aldri brydd meg med dyre vadebukser, og nå etter 5 år måte jeg bytte ut min sølvkroken pustende vader som jeg betalte 999 kroner for. Og den røyk i skrittet grunnet piggtråd :lol:

 

Har nå kjøpt en ny guideline bukse som veiledende koster 1800. og håper denne gjør nytten like lenge.

 

Nå kan det hende du bruker utstyret mer enn meg og trenger noe av bedre kvalitet, men ullsokk utenpå neuprensokken er likevel et tips du sannsynligvis kan ta med deg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...