Jump to content

Støvlar til kalde haust/ vinterdagar


krunern

Recommended Posts

Satt på post en gang i fire timer i 5-6 minusgrader

Er det en kald høst og vinter dag. Etter min definisjon er det ikke skikkelig kaldt før det runder 10-15 minus.

Bare et spørsmål. Greit og definere tempen før vi begynner å diskutere støvler

Link to comment
Share on other sites

Jeg også bruker de Superhansen. Til prisen er de geniale. Kjøp de en str for store og klipp til en såle av liggeunderlag som du legger mellom ytter og innerstøvel. Jeg hadde 3 jaktdager etter elgen i starten av januar i 22 minus. Frøys ikke på beina. 8)

Etter hvert skal jeg gå i anskaffelse av et par sånne, fotposer er genialt.

http://www.magasinet.no/display.aspx?me ... rodid=1421

Link to comment
Share on other sites

De støvlene SuperHansen viser til er sikkert varme, men MuckBootsen kan du tross alt også bruke ellers.

Jeg har litt store støvler slik at de er romslige når jeg posterer, men om jeg skal gå litt med dem har jeg bare på ekstra tykke ullstrømper, og da sitter de godt på og er greie å gå med.

 

Tror også at Muck bootsen bare veier det 1/4 av hva Canada bootsen gjør.

De koster det dobbelte (om du ikke gjør et godt kjøp, slik som meg ;) ) men jeg mener det er verdt det.

 

Fotposer er jo helt håpløst, umulig å gå med og bråker enormt. Derfor fikk jeg tak i Muck Boots :)

Link to comment
Share on other sites

Litt Off Topic...men, en erfaring jeg har gjort.

 

Jeg har hvert litt av og på med bruk av snus. Og der er forskjellen stor på hvor mye kulde jeg tåler! Satt på villsvin post i Sverige i våres og eksprementerte litt med sammenhengen av snus og frysing. Og det var tydelig merkbart at jeg frøs mye lettere på bena (og andre steder), selv med Muck Boots etter å ha lagt inn en pris.

Jeg brukte mine Muck Boots Avon i vinter ved isfiske i 20 blå, uten problemer. (Uten snus :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...