Jump to content

Dueterreng på østlandet?


fredrik

Recommended Posts

Vet at det er en mulighet ja.. Men tenkte å spare meg det bryet, og heller spørre her. :)

 

Hvordan er forresten praksisen med jaktkort? Om området jordet ligger i, er i et jaktområdet som forvaltes av et jaktområde, må jeg kjøpe jaktkort da? Eller holder det å få lov hos bonden?

Link to comment
Share on other sites

Det som er det vanligste er vel å leie bort selve jaktretten til jorda man eier, så valdene kan bli størst mulig og få størst mulig kvote. Men veit ikke hva som har høyest "rang", grunneiers tillatelse (når grunneier har leid bort jaktretten til ett vald) eller jaktkort i valdet?

 

Når man tenker på det, er det vel det aktuelle valdet som har høyeste rang?

Link to comment
Share on other sites

Om de er med i et grunneierlag så må barnebarnet kjøpe jaktkort jo, Jeg har jaktet litt et sted der jeg først må spørre grunneiere, og så må jeg kjøpe jaktkort i grunneierlaget.

SKal du ha deg dueterreng så må du ut i bilen, tviler på at det er så mange her inne som noe dueterreng til overs. Og som regel så må man stadig ut å spørre om mere terreng, da trekket flytter litt på seg. Å ha et jorde holder som regel ikke.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått et utmerket jorde å jakte på :D Er litt mye folk rundt der, så er litt usikker på hvordan jeg skal løse det, men duer er det i allefall i fleng.. :)

 

Har snakka med nærmeste nabo, og han sa jeg bare skulle jakte, bare ikke skyte mot huset hans.. :)

 

Mulig jeg må plassere meg mer eller mindre midt på jordet for så å skyte mot tre-rekka. Sitter jeg i tre-rekka så må jeg skyte mot bebyggelse som er røffli 200 meter unna. Og selv om det bare er hagle, så kan jeg tenke meg at folk blir skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...