Jump to content

Hvor mangen skudd i året?


Bullseye82

Recommended Posts

Ganske enig med det du sier her, men har selv opplevd at effekten er litt forsinket. Drev å skøt det mange vil betegne som "litt for mye" over 2-3 år og økte ikke nivået mitt noe særlig av den grunn. Men de neste årene har ting endret seg i positiv rettning. Så at det er bortkastet der å da, kanskje. Men det kan være at man har igjen for det i ettertid. :D

Men 10-15 tusen skudd i året må til for å komme i form utpå sommeren :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tror Morgan Kane har et viktig poeng her. En skal ikke bare skyte for å skyte, men for å faktisk rette på feil en normalt gjør. Mengdetrening på dårlige dager fører kun til at en trener på feil. Ikke at jeg er noen fasit på noen som helst måte, men om starten av ei treningsøkt går dårlig er veien tilbake i bilen relativt kort.

 

Mengdetrening er vel og bra til en har nådd et visst nivå. Har en først blitt brukbar til å skyte, bør en heller bruke tiden på å luke ut feil. Til sjuende og sist handler alt om å gjøre det samme riktige gang på gang. Tren mye på gode dager, bytt børsa med vannski de dagene ingenting fungerer.

Link to comment
Share on other sites

Tror Morgan Kane har et viktig poeng her. En skal ikke bare skyte for å skyte, men for å faktisk rette på feil en normalt gjør. Mengdetrening på dårlige dager fører kun til at en trener på feil. Ikke at jeg er noen fasit på noen som helst måte, men om starten av ei treningsøkt går dårlig er veien tilbake i bilen relativt kort.

 

Mengdetrening er vel og bra til en har nådd et visst nivå. Har en først blitt brukbar til å skyte, bør en heller bruke tiden på å luke ut feil. Til sjuende og sist handler alt om å gjøre det samme riktige gang på gang. Tren mye på gode dager, bytt børsa med vannski de dagene ingenting fungerer.

Vel... jeg drar ikke hjem før jeg har funnet ut av det.

Om jeg bommer på siste skudd, så kjøpes en pakke til :mrgreen: Er det ikke tvangshandlinger det heter? :wink:

Link to comment
Share on other sites

var på sporting for litt siden, der de hadde en konkurranse. du fikk 30 skudd, to duer om gangen, og vinneren var den som traff mest på 30 skudd. mange ventet og man skulle skyte så fort man klarte. der gikk det skudd!!

 

løpet var nesten rødglødende etter på :) brant meg nesten!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...