Jump to content

Vacumpakker


rådyrt

Recommended Posts

  • 4 months later...

Hei

 

Har akkurat fått i hus en ny vacumpakker - er ellers ny med denne typen maskineri. Lest bruksanvisningen!! Har pakket rester av helstekt ørret fra i går. Testet også en pose med alle restene av oppskåret agurk som lå i en bolle med lake i kjøleskapet. Vann ble selvsagt dratt ut av posen (produktet består jo omtrent kun av vann), så liming ble umulig.

 

Spørsmål: Hvor "våte" varer kan en pakke i en slik maskin før det ikke fungerer?? Hva med frukt/ bær etc.?

 

Vacumpakkeren min er en Magic Vac Maxima.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Såg ikkje dum ut den!

69000_2.jpg

Takaje

 

Ser at det er nokså stive prisar på plast,

Må ein bruke plast frå same fabrikat som pakkeren?

 

Jo, den såg faktisk UTRULEG DUM ut :-) Men den kan jo vere bra for det.

 

Tips til vakum-kjøparar: Gå for ein modell med manuell justerbar ventil for vakum. Då kan du vakumere ferdigmarinert kjøt. Og gå for maskiner som taklar bruk av plast som tåler varmebehandling. Då kan du tilberede i vakum, enten i sous vide-maskiner eller i vannbad som du kontrollerer temperaturen på med termometer. Tyske Landig sine La.va-maskiner er gode. Dei lagar også sous vide-maskiner:

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=31423435

 

Slik tilberedning gir fantastiske smaksopplevelsar. 12-14 timars trekking av ei surra nakkesteik eller bogsteik blir like mør som ein filet.

 

Etter sous-vide-behandling i vakum, kan du brune kjøttet før servering dersom steikeskorpe er viktig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

da kan jeg raportere at jeg også har kjøpt vakuumpakkemaskin, etter å ha snudd internett oppned landet jeg på lavaen fra våpenloftet. fikk den i går, så jeg har bare prøvd å pakke noen kalde gamle vafler for å teste den. maskinen er utrolig rask og enkel å bruke :D jeg angrer ikke!

 

Anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...