Jump to content

slugging av løp


smevik

Recommended Posts

Hallo.

 

Har lenge gått og tenkt på slugging av mine rifleløp, da særlig salongløpet for å finne ut om det er trompetformet eller ei. Men jeg finner ikke noe særlig info her på kammeret angående fremgangsmåte. Jeg har forstått det sånn at det er fordelaktig å vite faktisk løpsdiameter, da særlig i pistoler og revolvere som bruker rene blukuler. Er det noen som kan skrive en lettfattelig fremgangsmåte på slugging av piper? Er det virkelig så enkelt som å trøkke en blykladd nedi løpet og banke den gjennom med en stang? Trenger man smøremidler? Hvor mye større enn pipas diameter bør blykladden være før man slugger, etc.

Link to comment
Share on other sites

Et google søk : http://www.google.com/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&channel=s&hl=en&source=hp&q=slugging+barrel&btnG=Google+Search

gav bare 342 000 treff...

 

Mer seriøst så er det nok ikke alle som er relevante eller har med saken å gjøre i det hele tatt. Men synes det ser lovende ut på første siden allerede. Jeg har hørt om og tenkt på det samme, men nå fikk du meg til å Google det - og jeg kommer nok til å lese i mange av linkene. Et eller annet lærer jeg helt sikkert av det, så takk.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Nesten alt kan søkes opp på google. Ikke dermed sagt at det ikke skal nevnes her inne. Hadde det vært sånn, hadde vi vel ikke trengt kammeret, eller? I den første av alle de "342 000 treffene...." som du henviser til står det Conversely, slugging can ruin a good barrel if improper tools are used or if someone goes at it like they're driving a golf ball.

Kanskje greit å spørre om hjelp her inne da? Jeg vil gjette på at minst noen få av alle googletreffene beskriver "feil" måte å gjøre det på (i den grad det finnes en feil måte, det er nemlig derfor jeg spør).

Link to comment
Share on other sites

Må bare beklage hvis trådstarter oppfattet det som om jeg mente han ikke burde stilt spørsmålet. Det er et interessant spørsmål, svaret kan være nyttig, og jeg antar at få her inne har kompetanse om det. JEg aner ikke en tøddel om det, utover det trådstarter antyder. Det er derfor jeg åpnet med Google-søket - for å se selv,og for å peke på at info fins, og så vi kan ha noe å sammenligne med.

 

Igjen, beklager om tonen var uheldig.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...